• Home
  • Blog
  • Help, ze vinden mijn product of aanbod helemaal niets

Heb jij wel eens een enorme deksel op je neus gekregen?

Deze week kreeg ik van twee ondernemers dezelfde vraag. Of beter gezegd, ze waren bijna in tranen doordat een aantal ondernemers hun aanbod compleet de grond in hadden gestampt.

Ze vonden er niets aan.
“En veel te duur” zeiden ze zuur.
“Daar gaat toch niemand zoveel geld voor betalen!!!”

“Had je gevraagd om advies?” vroeg ik nog. Pv3 dacht ik, hier is over nagedacht en op ingeleefd,  hoe durven ze zo lelijk te doen.
En ik stelde meer vragen, zoals wat waren dit voor mensen? Het bleken ‘gewone’ collega ondernemers te zijn.

Waren zij je ideale klant? Was mijn volgende vraag.
En zo ja, hadden zij ook die pijn waar de training de oplossing voor bood?

Nou nee.
Dat was dus niet het geval.

ā€œMmmm, typisch geval van een de vegetariĆ«r een geweldig bourgondisch menu met geroosterde lamsbout met rozemarijn voorschotelen en vragen of ie het lekker vindtā€¦.dus eigenlijk. ā€œ merkte ik op.

Ofā€¦ Ik had er nog wel Ć©Ć©n šŸ™‚
Of aan de fietsenmaker vragen wat de beste uitlaat is voor je Hyundai I10 als deze eraf is gevallen.
Tja. Dit eenmaal duidelijk haalden beide ondernemers opgelucht adem.

Zie je, het aanbod dat zij hadden ontwikkeld was wel goed. De inhoud en wijze die ze hadden bedacht om het probleem op te lossen was fantastisch en krachtig en zou leiden tot het gewenste resultaat.
Als ze dƩze mensen nu hadden gevraagd hoe ze het aanbod zouden ervaren, dan was de uitkomst zeker anders geweest.

Hoeveel mensen zouden er zijn die wel met dit probleem rondlopen, bespraken we nog.
Wel vele tienduizenden in Nederland, bleek het antwoord.
Als je die mensen die ze van hun probleem kunt afhelpen en jij kunt dit, dan moƩt je dat toch ook doen?

Maar Carola vond het een slecht idee

Het zou toch te erg zijn zijn als je je klein hield en zou denken, ja maar ā€¦.. Carola vond het een slecht idee?
Carola die vegetarisch (niks op tegen hoor!) is en ook nog eens bij de fietsenmaker advies vraagt voor haar auto? Ze is gewoon niet je ideale klant!
De lucht was geklaard.

Mocht iemand jouw bedrijf, aanbod, online training eens flink afkraken, waar je je ziel en zaligheid in hebt gestoptā€¦. Denk dan even terug aan de vegetariĆ«r en de fietsenmaker en haal je schouders op.
En zet ze weer onder je projectā€¦ die schouders.

En wil je zeker weten of je product of dienst aanslaat?

Maak dan een goede profielschets van je ideale klant voor je nieuwe product of dienst en hou een onderzoek voor je je dienst helemaal uitdenkt. Dan weet je zeker dat je raak schiet.
Zo’n onderzoek zet je eenvoudig in elkaar met bijvoorbeeld Google Forms.

Om nog krachtiger in je schoenen te staan kun je een pilot houden onder een aantal van je ideale klanten. Hoe je dat organiseert vertel ik je graag een volgende keer.

Succes!

Reageren op deze blog? Doe het hieronder, heb je ook wel eens zoiets meegemaakt? Gedeelde smart is halve smart!

 

16 jaar Business Succes Coach: Ik leer je opschalen & meer geld verdienen in minder tijd. Help een ongelimiteerd aantal klanten op een waardevolle manier met mijn methode.

Volg mij ook via LinkedIn, You tube Instagram voor updates en waardevolle tips achter de schermen! 

Ook bekend van:

>
× Heb je een vraag? Stel hem hier!