leiderschap, marketing mindset, ondernemersmindset, Ondernemerstips, Online Zichtbaarheid vergroten, Zakelijk Zichtbaar

Wordt het groen of rood dit jaar

De allerbeste wensen voor jou! Dat al je dromen mogen uitkomen!

Het is weer de tijd van het jaar voor de hoognodige reflectie en introspectie en doelen te stellen voor het nieuwe jaar.

Wat wordt het voor jou?

Groen of rood.... of maakt het je niet uit. Met het stellen van doelen bepaal jij welke kant je leven privé of zakelijk op gaat.
Dus kies. Stel je doelen.

Heb jij ze al paraat?

Ik ben druk bezig geweest met het bedenken van mijn doelen voor 2021, en ik wilde de grootste met je delen.
Het eerste doel dat ik heb voor 2021 gaat over ervaren, beleven. Volgend jaar graag weer een pup in ons leven verwelkomen.

Zoals je misschien weet is eind vorig jaar mijn big buddy Labradoodle Charlie plotseling overleden. De leegte hier is enorm. Al de momenten dat je denkt… oh… daar is …. Dan is hij er niet. Het kloppende staartje op de bank. Het naast je zitten als je de koelkast opent. Zoveel momenten zijn er dat we hem missen.

Ik heb een nieuwe routine die enorm goed is voor het milieu inmiddels. Aangezien ik de hond niet meer uit laat en mijn loopjes mis, ga ik of naar de PME bak om mijn plastic weg te brengen, of papier wegbrengen na de lunch. Dat is oké voor nu.

Over een half jaartje zijn we daar om inderdaad weer een hondje in ons leven te verwelkomen, ik kijk hier ondanks het gemis nu al naar uit.

Een van mijn klanten schreef me zoiets moois: zie straks een nieuw hondje als een eerbetoon aan je eerdere grote vriend. Mooie manier om er zo naar te kijken.

Het tweede doel dat ik heb voor 2021 gaat over leren en groeien en mijn missie: is het assisteren van minimaal 4 events van Tony Robbins. Ik ben een van de senior leaders en tijdens de seminars begeleiden trainers en ik de groepen deelnemers om hun doorbraken te bereiken.Op persoonlijk én zakelijk vlak.

Zelf leer ik er enorm veel van op het gebied van mijn training en coaching skills. Je raakt ook enorm aangestoken elke keer door het enthousiasme, de sfeer en de groei die je ziet ontstaan bij de deelnemers. Ja ook online! Business Mastery is een van mijn favoriete seminars, die staat als eerst op mijn lijst.

En alles wat ik leer vertaal ik weer naar mijn eigen werk. Super mooi. (Zie je staan, minimaal 4? Het kunnen er dus ook makkelijk 5 of 6 worden…)

Het derde doel dat ik heb voor 2021 gaat over bijdragen. Met mijn omzet van 2021 wil ik vier pubers naar het Youth Leadership Academy sturen. Dit is een programma waar pubers weer de regie leren krijgen over hun eigen leven.

Ik heb zelf 3 pubers en ik heb inmiddels een hoop coaching skills in huis. Maar de jeugd heeft het moeilijk in deze tijden. Ik merk dat hier thuis ook. En niet iedereen heeft een warm huis waar ze terecht kunnen met hun vragen. En tja buiten de deur je geluk zoeken ook niet echt mogelijk.

Dus per klant die ik maak in mijn lancering zet ik een vast bedrag opzij om 4 tickets te kunnen kopen in 2021 voor 4 kids die dit nodig hebben. Ik vind het prachtig als ik dit voor elkaar krijg én het gaat lukken. Dat weet ik nu al.


Als je de rest van mijn doelen voor wilt horen of samen jouw doelen wil stellen kom dan bij de Online Business Community voor coaches en trainers en kennisadviseurs.


Ik deel daar binnenkort een methode hoe je dit visueel kunt maken én…. er gaat niets boven het delen van je doelen met virtuele business buddy’s om ervoor te zorgen dat je verantwoordelijk blijft en daadwerkelijk werkt aan het behalen van je doelen!

Hoe zit het met jou?

Wat is je eerste doel voor 2021? Kom bij de groep en laat het mij weten!

Ik ben heel erg benieuwd!

Op een enorm productief gezond gelukkig 2021!
Lees direct
Overkom angst voor afwijzing en ga zo succesvol ondernemen
afwijzing overkomen, ondernemersmindset, zelfvertrouwen

Overkom angst voor afwijzing en ga zo succesvol ondernemen

Zelfvertrouwen is één van de belangrijkste eigenschappen voor succes als ondernemer.

Belangrijker nog dan opleiding.

Bijzonder toch?

Misschien blink je er niet altijd even goed in uit, in dat hebben van zelfvertrouwen.
Iedereen heeft wiebelige momenten. De stand van de maand en als vrouw je hormonen dragen hier ook aan bij.
Eerlijkheidshalve: ik hou geen rekening met de stand van de maan of hormonen als ik mijn webinarschema of lancerstrategie bedenk. 

Wist je dat je ook dit stuk, zelfvertrouwen in jezelf op businessvlak kunt trainen? 
Het draait om het nemen van een paar beslissingen.

Bijvoorbeeld beslis  dat je jezelf toestaat voor ontvangen van een compliment. Als een klant zegt dat-ie bij met je was, het aanvaarden en niet in twijfel trekken.

Wat ook helpt is er dagelijks erbij stil te sta: waar je trots op bent. Ik schrijf het sinds een tijdje op en er komen bijzondere dingen naar boven waarbij ik groei in mijn eigen zelfwaardering.

Ik kan best goed paardrijden” besefte ik, na een uur steggelen met de IJslandse Fjord Guus.

“Ik ben trots op dat ik doortastend heb gecoacht een samen met de klant uitvond wat de beste oplossing was voor haar en wat haar omzet zou leveren” na een coachgesprek.

Ik wil je uitdagen dat deze week voor jezelf uit te schrijven. Elke dag. Al is het iets kleins.

Wanneer je als ondernemer succesvol wil worden ( waarbij iedereen overigens bepaalt wat succes voor hem of haar is.)  En je bent gevoelig voor de emotie van afwijzing, dan zal het heel moeilijk zijn om echt succesvol te worden. Want succesvolle mensen hebben gewoon veel meer  nee’s gekregen dan ze ” ja’s kregen op hun aanbod. En keer op keer leren ze weer van de nee’s.

Bij Tony hebben we daar een oefening voor. We schrijven een regel die definieert het specifieke moment waarop je je afgewezen mag voelen.  En met deze regel, zul je dit nooit zelfs meer voelen, want hij is onmogelijk.

In het Engels is deze zo:

Rejection:  ”only if I were to continuesly focus on the false illusion that anyone else can determine the meaning I give anything and therefore influence how I feel

Afwijzing:  ”ervaar ik alleen als ik me blijf richten op de valse illusie dat iemand anders de betekenis kan bepalen die ik aan iets geef en dus invloed heeft op hoe ik me voel"

En dat is dan dus onmogelijk. Want daar kies je voor.

Geeft je een krachtig gevoel toch?

Lees direct
Internet Marketing Tips, Klanten werven en behouden

Je kunt niet managen wat je niet meet

Voor de vijfde keer was ik bij Tony’s Unleash the Power Within Event, tussendoor schreef ik toch weer 49 pagina’s met aantekeningen...

En aangezien Tony Robbins de King Of Helpend Quotes is en je daar zoveel fantastische lessen uit kunt halen heb ik daar een aantal voor je verzameld:

You can‘t manage what YOU do not measure vertelde Tony.
Met andere woorden je kunt niet managen wat je niet meet.
En inderdaad go with the flow ondernemen leidt maar tot een ´vaag‘  resultaat.
Net zoals in de reclame van Royal club  “doe maar een autootje” je ineens in een stupide bolide rijdt.

Plannen belangrijk, meten van je resultaten enorm belangrijk.
Want dan kun je bijsturen

Kijk welke acties je in kan zetten om je resultaten te behalen: een webinar organiseren of zelfs twee of zes. Een challenge organiseren of een live online workshop. daar je één op één gesprekken uit halen of direct een aanbod doen en goed verkopen.



Online Marketing Plan 2021 Maken


Life Is the dance between what you desire and fear the most

Het leven is een dans tussen wat je het liefste wilt bereiken en het spannendste vindt.
Hiervan is het doel niet je angst te overwinnen maar om er mee te dansen. En raad eens... Ik ben gek op dansen. Maar in deze tijd zie ik veel ondernemers verstijven in angst. En daar wil ik je bij helpen.

Want het is logisch maar zo niet helpend. Kijk naar waar je wel de regie over kan pakken. Praktisch alles kan online: dat bleek ook maar weer bij UPW. Want zelfs plankje breken kan met 12.000 man online. En de persoonlijk doorbraken werden groots gevierd.

Succesvolle ondernemers hebben allemaal een coach, een mentor of trainer die ze uitdaagt acties te ondernemen die buiten je comfortzone zijn.

The ennemy of execution IS complexity
Was ook zo’n mooie ware uitspraak; want hoe ingewikkelder je je plan maakt, des te minder je in actie zal komen of in actie blijft.




Lees direct
Online Zichtbaarheid vergroten
Online Zichtbaarheid vergroten

Tips Online Zichtbaarheid vergroten

Vergroot zo je online zichtbaarheid en claim je expertstatus


Misschien heb jij net als honderden coaches, trainers en kenniswerkers wat moeite met je online zichtbaarheid te pakken.

Je weet niet precies hoe je je verhaal kunt vertellen, je ideale klant echt te raken.

Terwijl dit zo belangrijk is, want zonder zichtbaarheid ontstaat er geen vertrouwen en zonder vertrouwen krijg je niet voldoende klanten.

Misschien heb je wel van die Social Media plannen hangen op je whiteboard… maar hoe moet je dit nu vertalen naar jouw situatie en naar jouw eerste aanbod?

Veel te vaak spelen we ‘verstoppertje’ in huis. Dit is wat ik vaak hoor:

  • Ik werk nu aan bijvoorbeeld mijn programma en straks pak ik mijn zichtbaarheid wel weer
  • Ik wacht wel tot corona over is. (!) Maar ben je dan wel een echte ondernemer of een hobbyist???

We moeten er mee dealen nu hoe dan ook. Dwars er doorheen.

Waar ben je nu het meeste bang voor?



Waarom pak je die zichtbaarheid nu niet?

Meestal is dat afwijzing. Maar als iemand op jou reageert is het dan afwijzing? Misschien was zijn of haar intentie anders dan het overkomt....  Vaak nemen we aan dat iemand ons afwijst als je kritiek krijgt. Ik zeg je eerlijk. Ik kan de keren dat iemand echt lelijke en bizarre kritiek geeft op wat ik deel echt op één hand tellen. en wat er gedeeld werd was zo uhhhm apart, dat ik zelf dacht dat de ander een gaatje in zijn hoofd had. 

Business has nothing to do with feelings. And feelings will fail you everytime.

Echt.

Ook hier mag je mee dealen. Koppel je gevoel los van je business. Het staat anders alleen maar in de weg en het zorgt er zelfs voor dat je rare besluiten neemt.

Dan maak je een foutje, nou én.

Weet je hoe echt zit: perfect is saai

Perfect is niet hetgeen waardoor je verkoopt. Het is niet waardoor je nieuwe klanten krijgt. Wel door ECHT te zijn. Jij te zijn. En daarbij kan zelfacceptatie nog echt een ding zijn dat je kan tegenhouden je volledige zichtbaarheid te pakken.

Er is maar een jij.

Gelukkig maar.

JIJ bent je eigen online marketing tool.

Zeker nu dat alle, vertrouwen in de ander compleet online moet worden opgebouwd.

En natuurlijk moet je niet neerzetten wie je NIET bent. Dus draag geen kleding waarvan je denkt dat het zo ‘heurt‘. Het gaat erom wie je ECHT bent. Je volgers moeten weten dat het klopt en niet iedereen hoeft je mooi of leuk te vinden hé.

Presenteer je alleen niet als een grijze muis. Met 5000 online marketing boodschappen per dag mag je echt een beetje opvallen.

Ontdek hoe je méér ideale klanten aantrekt in 30 dagen,

 zelfs als je stiekem zelf niet graag in de picture staat!


Download hier jouw
Social Media Content Planner

Praktisch gezien wat werkt nu goed om je online zichtbaarheid te vergroten?

  • Wissel verrassende posts, stories en reels af.  Laat je echt zien, wees authentiek jezelf. Maak af en toe een bold statement: een duidelijke statement  waarin je opkomt voor een topic waar je echt iets aan wilt veranderen en voer een betoog.  (In 15 seconden is dat zelfs niet totaal onmogelijk: plastic soup)
  • Humor natuurlijk, humor verbindt. Je maakt het makkelijk en minder serieus en er springt een vonk over Met humor kunnen je volgers je ook beter leren kennen
  • Maak gebruik van storytelling bijvoorbeeld over je blunders
    • Upsell gestuurt aan  1 persoon in plaats van naar 180 man
    • 9 video’s opnemen zonder geluid.
  • Maak gebruik van storytelling bijvoorbeeld deel je uitdagingen:
    • Bijvoorbeeld oogmigraine en een live training moeten doen in de middag hoe los je dat dan op?
    • Je powerpoint is onherstelbaar beschadigd net voor je webinar start
  • Maar ook je overwinningen: de lanceringen die je hebt gedaan:
  • Toon je expertstatus door te benoemen: of je een boek hebt geschreven, het aantal cursisten dat je eerder hielp, welke opleiding je hebt afgerond, welke resultaten je cursisten behalen. Dat is ook nog een stukje Social proof.
  • Instagram: deel dagelijks een story: Neem je volgers mee in je leven. Maak er een documentaire van, een realityshow! Je volgers hebben het nodig ook dit stuk van je te leren kennen..het wordt makkelijker als je het elke dag doet.  Je ziet overal mogelijkheden. Je gebruikt het niet alleen als documentaire van hoe je je leven leidt en anderen hier ook mee inspireert of dat ze denken dat is dus ook maar een mens en met like-minded mensen werken we graag samen. Zoek een haakje en werk ook geregeld met call to actions er in door: gebruik stickers, polls en stel open vragen.
  • Reels werken ook fantastisch. Dat zijn korte videootjes waar je muziek achter kunt zetten of tekst aan kan toevoegen, hashtags en call to actions. De Reels blijven in je profiel staan en hiermee bereik je echt eenvoudig honderden views. 
  • Mijn bereik was hiermee in een week met 357 procent verhoogd!

En vertel eens? Met welke van bovenstaande ga jij als eerste aan de slag?

Volg mij trouwens ook even op Instagram Ik volg je terug! 

Online Zichtbaarheid vergroten
Lees direct
webinar geven tips

Flabbergasted zo creëer je enorme verbinding met Online Marketing

De afgelopen 3 dagen leefde ik in de Amerikaanse tijdzone. 3 dagen Worlds Summit
Thuis: Pizza, tosti, makkelijke maaltijden. Natuurlijk was ik er liever heen gegaan maar dit was the next best thing.

Ik hou ervan. En zelfs mijn zonen, stonden af en toe mee te luisteren en noteerden tips…

Ik heb een paar hightlights voor je om de week met nog beter te beginnen.

Dean Graziozi zei tijdens deze dagen:
Werk aan je zwakke punten en je wordt gewoon beter op verschillende vlakken.
En perfectie is de moordenaar van je dromen. Het bevriest je en weerhoudt je van je succes: Just be a better version of you! Elke dag een pietsie meer!

Voelt dat niet al beter, makkelijker en haalbaarder dan iets perfect te willen doen?

En Trenton Shelton deelde:
Vergeet aantallen, focus op het maken van impact op je klanten.
“Stop giving your dreams a hobby”
En maak verbinding met je volgers zoals niemand anders dat doet. Hoe hij dit deed?

Ik was flabbergasted toen ik Trent Shelton quootte op instagram dat hij mij een voicebericht stuurde via Instagram. Dat is pas verbinding maken! (Tip: Doe jij zoiets ooit al?)

Jamie Kern Lima / van IT cosmetics
Ging van 3 jaar ´proberen´ naar haar doorbraak, pas toen ze een zeer risicovol besluit nam, brak ze door. Never give up als je gelooft in je dienst en haal alles, alles uit de kast.

Brendon Burchard had het over:
Probeer, hou je cijfers bij, verbeter en schaal op.
Wanneer je je onzeker voelt, evolueer en vergelijk met wie je gisteren was. Vergelijk je niet met anderen. Bouw aan vertrouwen door te durven falen.
Want als je faalt, en je leert van wat er gebeurde, is het dan falen, of iets wat je leerde?

Wat hij ook deelde:

Maak gebruik van de ESP: de export story positioning. Het heldenverhaal.
De uitdaging die je tegenkwam in je leven
De zoektocht naar de oplossing en hoe je kwam bij….
De oplossing.

Dat is precies wat je ook mag gebruiken in je e-mail series En in je webinars. Wanneer je dit soort verhalen gebruikt in je webinar lever je direct zeer waardevolle content die je klanten als een magneet aantrekt naar het samenwerken met jou. Zonder dat je er een saaie lezing van maakt.

Lees direct
werkvormen online lesgeven
Online cursus maken, werkvormen online lesgeven

Hoe je online cursist met meer plezier en resultaat met online werkvormen je online training doorzoeft

Ben je je bang dat er te weinig gedaan wordt met je online cursus?

Misschien denk je dan: ik ga van alles meten: hoe vaak is Chantal ingelogd?  Heeft Tineke, die video al bekeken? Zoiets kan leuk zijn om te volgen als je 10 cursisten hebt. Maar wat ga je met deze informatie doen als je 100 + cursisten hebt? Wat brengt wél resultaat bij het online lesgeven? Online werkvormen.

Dat meten vertelt je hoe genaamd niets. Als jij met je neus boven op je Online Academie zit te meten hoe vaak iemand een video bekijkt of hij een les heeft afgerond. Wat wil je daar nu mee? 

werkvormen online lesgeven

Nu zijn er talloze werkvormen die je kunt gebruiken om je cursist actief te houden. In dit artikel ligt ik er twee toe.

Werkvormen online lesgeven

De eerste  is de meest toepasbare: in je online training maak je natuurlijk gebruik van video’s.

In de video leer je je cursist vaardigheden of hij krijgt inzichten die hij of zij kan toepassen op zijn eigen situatie. Maak daar dan een werkblad voor en laat de cursisten hierin schrijven hoe ze het geleerde zelf kunnen toepassen.

Een voorbeeld: in een van mijn trainingen leer ik mensen het beïnvloedingsprincipe ‘je expert status’ toe te passen in hun webinar.

In de video leg ik uit, wat je kunt benoemen en hoe je door het webinar heen gebruikt. In de oefening laat ik ze deze gedeeltes uitschrijven.

De beste kiezen ze vervolgens uit en gebruiken ze in hun webinar presentatie. 

Nog een toffe is de quiz!

Je kunt met een quiz natuurlijk testen of je cursist de inhoud goed heeft begrepen. Je kunt er ook de voortgang mee meten tijdens het trainingsproces. Laat de cursist dan zelf de uitslag noteren of aan zichzelf toesturen om te bewaren zodat ze inzicht krijgen in hoe de vorderingen zijn aan het begin van je traject.

En laat dezelfde quiz nog eens doen aan het einde van het traject. De punten die hij dan behaald zullen dan heel anders zijn  dan aan het begin van het traject. dit is mooie informatie voor de cursist, hij ziet zijn eigen vooruitgang.

werkvormen online training

Je kunt met een quiz ook diverse uitslagen tonen:

Stel je voor dat Chantal aan het begin van de training 25 % scoort op de uitslagen van haar quiz of ze al genoeg weet over de verschillende werkvormen die er zijn.

Dan kun je haar bij juist die uitslag een specifieke video tonen, afbeelding of tekst. heeft ze 50 % dan krijgt ze een andere video / afbeelding tekst te zien. Zo blijft het herhalen van de quiz boeiend en stimulerend voor haar. 


Lees direct
Internet Marketing Tips, Online webinar geven, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

Wil je een goed verkopend online webinar geven? Voorkom deze fouten

Wil jij je je (online) training vet veel verkopen? Dan is er één optie als je programma meer dan 297 euro gaat kosten; webinars geven.

Over het geven van een webinar wordt of te makkelijk over gedacht

Of te licht. Laat mij je uitleggen dat een goed verkopend webinar uit 3000 puzzelstukjes bestaat en als je een paar stukjes mist dan wordt er niets verkocht

Deze puzzelstukjes ontbreken vaak:

  • Een goede aanmeldpagina: ook ik heb hiermee te maken en daarom houden we percentueel bij wat de pagina doet . Converteert hij niet goed?Andere afbeelding erop, tekst aanpassen en weer meten
  • Te weinig live kijkers /Te weinig aanmeldingen hebbenHet maakt echt uit voor het resultaat of er 12 aanmeldingen zijn waarvan je moeder er 1 is, je buurvrouw en je beste vriendin, en het er dus uiteindelijk maar 5 live deelnemers hebt of 350 aanmeldingen, met laten we zeggen 260 live deelnemers. Dat zal je niet verbazen. Dus hoe krijg je nu al die mensen op je webinar?Je gaat aan de bak met advertenties, nodig je e-maillijst uit, plaats updates op Social Media en hou bij hoeveel aanmeldingen je hebt zodat je er echt een flink aantal live hebt.
  • Krachtige introductie Ken je dat, je hebt je aangemeld voor een webinar en na een half uur kijk je op je horloge. Tot nu toe was het een en al gewauwel over de webinar presentator zelf. Over zijn privé leven weet je inmiddels alles. Van kleuterschool tot heftige val waardoor hij het licht zag. Wanneer gaan ze nu beginnen met de content? Dat waar je je voor hebt opgegeven.De introductie van jezelf is ontzettend belangrijk. Maar wat je deelt moet er wel toe doen. Het moet iets betekenen voor je kijker of een inzicht meegeven. Anders is het niet van toegevoegde waarde.
  • Geen aanbod doen Ik zie ze soms langs komen: webinars waarin dan wordt aangegeven, er wordt geen aanbod gedaan. Alsof het iets ‘vies’ is om een aanbod te doen. Een webinar is in mijn ogen ook een verkooptool en als je je deelnemers kunt helpen door ze een mooi aanbod te doen waarmee ze echt zijn geholpen, dan is er niets ‘vies’ aan.Ik zie het zelf als plicht om zo veel mogelijk mensen goed te helpen. En dat kan niet in een uurtje, laat dat duidelijk zijn….Nog erger is dit overigens:
  • Bibberend je aanbod doen. Het verhaal wat je deelde was fantastisch maar dan… komt het grote moment: je gaat je aanbod doen. Je schraapt je keel. Schuift heen en weer.Je glas valt bijna om.Er valt een ongemakkelijke stilte en de deelnemers denken: wat gebeurt er nu?Waar is die leuke ‘Marieke” gebleven? Deze dame ken ik niet.Je raffelt het aanbod doen af. Vergeet de belangrijkste gedeeltes. En voordat je echt diep in gaat op de vragen die mensen je stellen in de chat klik je op de knop “end webinar”….

Als webinar trainer hoor ik deze onfortuinlijke pogingen zo vaak.

ik sta dan al half klaar om met mijn superwomen-cape-to-the-rescue te gaan. Want de kans is groot, zo groot dat je nooit meer een webinar geeft om dat je tot de conclusie bent gekomen dat het toch niet werkt voor jouw markt.

Zo ontiegelijk zonde! Terwijl door goed te luisteren naar wat Bram je vroeg, je een heel duidelijk verkoop signaal had kunnen aflezen. Dat was een potentiële koper en je had het nog niet door….

Het is logisch dat je hier nog niet op getraind bent, het geven van webinars is een bijzondere vaardigheid.

Eentje die ontzettend winstgevend kan zijn. En leuk!

 

Lees direct
Internet marketing, Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, Ondernemerstips

zo voorkom je omzet terugval deze maand

Ben je het hele corona gebeuren ook beu?
De complot-theorieën, het monotone opsomming van het aantal nieuwe gevallen elke dag?

Het beperken van je vrijheid?

Misschien de terugval in je omzet misschien omdat je in een 'wachtstand'  bent gaan staan?

De uuuhhhh sleur van thuiswerken?

Dit kan je doen zodat je sterker uit deze periode kunt komen. Mogelijk ben je het gevoel van zekerheid kwijt en iedereen heeft dit gevoel van zekerheid en een meer of mindere mate van regie nodig, En als dat allemaal wordt afgenomen en je weet niet wanneer het ooit ophoudt. Wanneer het ooit verandert, dan voel je je rusteloos en gefrustreerd. 

En misschien wordt het allemaal nooit meer normaal. Niet het normaal dat we kennen in elk geval.

Dus hou een open mind.

Ga op zoek naar wat wél mogelijk is. Wees geen Kodak; zij dachten dat het nooit wat werd met digitale fotografie....

Wat je nu door de quarantaine periode kan helpen is:

Goed eten: volgens de 80/20 regel. Driekwart groente op je bord, groene smoothie erbij -doe ik 3 keer per dag- en wat substantieels erbij. En af en toe een moorkop of chocola. Dat is dan die 20 % regel. 🙂 

In beweging blijven: ga de hond extra uitlaten. Ga fietsen, hardlopen, zumba dansen. Blijf fit en blijf gezond. Ga nieuwe dingen leren, ga Frans leren, of harp spelen, feed your mind!

Blijf in beweging met je bedrijf:  Als ondernemer weet je dat je goede omzet draait in februari-april, juni, start juli en dan weer in september. Dat er dus gaten zijn in januari, mei en augustus. En daar anticipeer je dan op in je planning. Meestal.  Net zo goed is het niet gezegd dat er een gat valt in mei want de meivakantie is in elk geval al in de soep gedraaid. 
Dus maak gewoon je planning alsof het een normale goede maand zal zijn.

Geef je live workshops? Organiseer het dan nu via ZOOM. 
Ga je normaal netwerken om nieuwe klanten te vinden? Ga webinars geven en laat je verbazen wat er dan allemaal mogelijk is in aantallen nieuwe klanten. 

Blijf in verbinding met je missie: mogelijk hebben je klanten je nu nog harder nodig dan ooit dus ga ze helpen!  Iedereen zit verveeld thuis, wil wat DOEN. En dan het liefst iets waarvan ze zelf beter worden, en groeien, waar ze de regie weer terug mee krijgen en een stukje zekerheid.

Ga ze helpen. 

Lees direct
Online training maken

Meer impact met online groepstrainingen

Ik leg hierin uit hoe je een meerdaagse training kunt omzetten in een blended learning traject. Je kunt veel meer mensen tegelijkertijd helpen én daardoor kun je met dit traject enorm opschalen. Daarnaast ben je geen reistijd kwijt, hoef je geen locatie te huren, documenten te printen en lunch te regelen. 

Binnenkort kun je meedoen aan de online masterclass Het Online training creatieplan

Lees direct
Internet Marketing Tips, Ondernemerstips

winter in business

De rillingen gingen elke keer over mijn rug als hij - Tony Robbins- bulderde: "Winter is coming. Prepare yourself!"

Ja. Winter in Business.

Dat is het nu. En toch kan ook winter jouw groei-seizoen zijn. Het seizoen waarin je zaait en zelfs waarin je oogst.

Als senior leader krijg ik heel veel coaching en mastermindkennis van de groep trainers en het leek me waardevol om wat van die kennis met je te delen

Deze vier pijlers kunnen je helpen in je bedrijf in tijden van crisis: 
  

1. Mindset: laat je niet leiden door angst. Het is ook het minst helpende. Je hebt altijd een keuze waar je emoties op richt. Focus je op dankbaarheid, op vertrouwen dat je het wel voor elkaar krijgt met je bedrijf. Linksom of rechtsom. Of je kracht en op je veerkracht: wat is nu wel mogelijk? Op het moment dat je denkt in mogelijkheden komen de opties als vanzelf bij je binnenvallen. Een vraag die jezelf bijvoorbeeld kunt stellen is "Wat kan ik hiervan leren?" Je zit dan al in een totaal andere mindset én energie.


2. Lacer-focus kijk goed naar wat je wilt bereiken en wat je echt nodig hebt.  Disciplineer jezelf. Het is makkelijk af leiding te zoeken in Social Media, Netflix en uhhhhh puzzelen schijnt nu ook heel hip te zijn.  Ik kom bijvoorbeeld alleen in mijn trainingsgroepen op Social Media en in de ochtend doe ik een rondje voor de leuk. Net als altijd. 

Puzzel je diensten opnieuw uit. Wat kan er nu wel.Word je zwaarmoedig van het nieuws? Kijk één keer per dag het journaal, bijvoorbeeld om half 8 ’ s avonds.
Schrijf nieuwsbrieven en je social media help je klanten, ze hebben je meer dan ooit nodig. Plan je marketing acties in, doe je webinars, hou zoom-sessies in plaats van je gewone workshops. Je conversie hoeft hieruit echt niet minder te zijn.

3. Innovatie je moet jezelf en je diensten opnieuw uitvinden. Innovatie zorgt ervoor dat je diensten relevant blijven voor je klanten en houdt je bedrijf flexibel. Stoom de beste versie klaar voor de toekomst.
Er zijn 2 belemmeringen die je kunt ondervinden bij de pijler innovatie.
-"Je doet het toch altijd al zo en dat werkt": je wilt vast houden aan hoe je het altijd al deed. Vraag jezelf af of het oprecht bijdraagt om met oogkleppen op verder te gaan. De wereld verandert. Sta open voor nieuwe methodes die nu wel werken.
-Tunnelvisie: je denkt dat je alles weet en hebt geen open mind en staat niet open voor mogelijkheden.Daarmee sluit je alles af. Stel je zelf dan een vraag: "Wat is er wel mogelijk" en zo kom je weer op dreef en zie je het einde van de tunnel weer.

4. Massive Action Plan
Maak een massive action plan: Wat moet er gebeuren?  Per wanneer en het belangrijkste: waarom: wat ga je er mee bereiken.
Maak de commitment met jezelf dat je er volledig voor gaat. Visualiseer je doel en schrijf op waarom je dit doel wilt behalen.

Oké sta je open om ook jouw bedrijf te innoveren? Klaar voor jouw bedrijf 2.0?
Volgende week geef ik nog één keer de vierdaagse training waarin we je offline diensten transformeren naar bijvoorbeeld een online.
We verbouwen je diensten naar een dienst van de toekomst zodat je NOOIT meer je haren uit je hoofd hoeft te trekken wat je nu wel kunt doen.
En net als mijn cursisten ook gewoon in de crisis je beste omzet ooit draaien.
Ben je erbij? Meld je hier eventjes aan >> 

Van je Offline business naar je online business in 4 dagen:

In deze gratis online training 'Succesvol Online Ondernemen' leer je:

de 4 pijlers om succesvol online te ondernemen in 2020

En je leer hoe je deze pijlers toepast in jouw bedrijf om zo drie keer meer klanten te krijgen én hoe ze makkelijk in je agenda passen door slimmer te ondernemen

Lees direct