business mindset

Hoe creëer je echt die doorbraak in je bedrijf?

Hoe creëer je een doorbraak in je bedrijf?⁠ Het grootste obstakel in je bedrijf ben jezelf.⁠


Je kunt voor alles wat je wilt bereiken gemakkelijk een handvol redenen bedenken waarom je het níet kunt.⁠


"Ik heb niet genoeg tijd."⁠
"Ik heb niet genoeg geld."⁠
"Het gaat niet werken, dus wat heeft het voor zin?"⁠


Hó stop, denk eens aan een paar invloedrijke mensen zoals Oprah Winfrey of Adèle of Bill Gates. Zouden zij momenten hebben gehad waarop ze wilden dat ze meer tijd, energie of middelen hadden? Natuurlijk. ⁠

Twijfel hoort erbij en het is is gemakkelijk om externe factoren de schuld te geven als de reden waarom je je plannen niet hebt gehaald. En dit jaar kan dat ook anders.

 

Hoe breek je door met je bedrijf?⁠



Succes in het leven bestaat uit 80% psychologie en voor maar 20% uit "hoe je het doet" en wat je doet maakt niet uit als je niet de juiste mindset hebt. ⁠

Dus die doorbraak die begint bij jezelf, door goed in je vel te zitten. Door een positieve mindset te hebben en door aandacht te geven aan hoe je in je lijf zit als je je plan maakt, je webinar start of een zoommeeting aanzet.

En natuurlijk is er meer voor nodig. Er zijn namelijk 3 sleutels die leiden naar een doorbraak in je bedrijf. ⁠

Lees direct
Waar moet een goed webinar aan voldoen
webinar geven tips

Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Waar moet een goed webinar aan voldoen?

Zeker in deze tijd worden webinars steeds populairder. Je hebt de sales webinars, kennis webinars, online workshops met aanbod, lunch en learns met aanbod naar een 1 op 1 gesprek.

Voor een toekomstige klant is het een enorm fijne manier om jou beter te leren kennen en van jouw kennis te leren. Voor jou als ondernemer is het een geweldige manier om omzet te draaien. Zelfs als je … introvert bent.

Toen ik de eerste keer een webinar gaf, was ik zo nerveus! Ik had vroeger namelijk enorme spreekangst. Een spreekbeurt? Ik sliep nachten niet! Een vergadering leiden? Weer een slapeloze nacht. En dan denk je vast ook, hoe komt het dan nu dat je webinars geeft en daar ook heel veel plezier in hebt? Het enthousiasme spat er bij namelijk van af. Dat komt, doordat ik er in getraind ben. Inmiddels heb ik ook +1000 webinars gegeven en circa 2 miljoen omgezet met webinars en challenges. 

Opbouw waaraan een goed webinar aan voldoet

Qua opbouw voldoet een goed webinar aan een aantal onderdelen.  

  • Een goede intro
  • Content die aansluit bij de problemen of verlangens van je ideale klant
  • Onweerstaanbaar aanbod
  • Vraag en antwoord

Maar we beginnen natuurlijk met het onderwerp dat je deelnemers uitnodigt om zich aan te melden.

Maar wat zijn de meest populaire webinar onderwerpen waar vraag naar is?

Ik deel een aantal onderwerpen waar veel vraag naar is en zal je een voorbeeld geven ter inspiratie.

Ondernemerschap

10 bewezen manieren om meer leads te genereren in 2022 zonder bakken geld uit te geven

Online marketing 

5 manieren om je e-maillijst te laten groeien zonder te adverteren

Persoonlijke ontwikkeling

Creëer het leven dat je wilt zelfs tijdens de lockdown

Carrière en groei
Bouw aan je zelfvertrouwen en krijg de promotie waar je zo naar verlangt 

Voeding en gezondheid

Verlies 5 kilo in 10 dagen zonder hongergevoel in december

Liefde en relaties

Hoe je in 2022 de liefde van je leven vindt zonder jezelf te verliezen

Financiën

Krijg grip op je moneymindset en leer van geld houden

Alternatieve geneeswijze yoga meditatie

Krijg de regie over je gedachten  en krijg vat op je geluksgevoel

Zie je hoe ik hier en daar werk met een formule?

Je verwerkt het verlangen in de titel en neemt gelijk ook een stukje bezwaar weg.

Ik ben benieuwd naar jouw titel. Deel je het hieronder?


Lees direct
Online cursus maken

Ondernemen in crisistijd

De wereld is weer in chaos. Veel chaos. Het virus. De economie. Onzekerheid alom. 

Wat doet dit met jou?

Mensen worden verplicht thuis te werken/coachen/ trainen etc.

"Ik moet toch meer met online, maar wat ík doe kan niet online" lees ik veel op Social Media Platforms.

En toch kan het.

Het afgelopen jaar ondersteunde ik bij 6 online meerdaagse seminars van Tony Robbins. Zoom rooms van 400 man, soms 25 en het was nooit saai. IEDEREEN sloot af met een doorbraak. Want transformaties kunnen ook online plaatsvinden. Soms gaat het zelfs iets makkelijker omdat je maar 1 DM (direct message) ver bent voor degene die hulp nodig heeft en is het vragen om hulp een grotere drempel...

Ik vertelde Eliane van de week hoe je aan de hand met scenario's coachvaardigheden kunt oefenen door te werken met één fictieve klant, 1 coach, 1 observator.  En hoe zij als trainer de voortgang in breakoutrooms kon volgen, goed voor een ochtend intensieve training met een geweldig resultaat.

Zie je al mogelijkheden voor jouw business?

De economie verschuift uit noodzaak. Persoonlijke lessen, trainingen,
worden vervangen door een nieuwe thuiseconomie. En het is niet alleen
"werken vanuit huis." Deze nieuwe opkomende economie is "TEACH from home".
Er is een ENORME stijging in online leren. Waarom? Omdat mensen ‘vastzitten’
thuis en op zoek om te leren, passies na te jagen en zelfs een bedrijf te starten.

Heb jij je kansen hierin al volledig omarmd?

Om je hiermee te helpen geef ik de gratis challenge 'Maak je eigen online programma' waarin je leert:
✅Geheimen van het maken van super winstgevende & kwalitatief sterke online training
✅hoe je van 1 op 1 of live workshops/trainingen naar 1 op veel gaat en er makkelijk meer klanten in je agenda passen
✅geheimen van het slim en schaalbaar online ondernemen of hoe jij een blended/hybride vorm vindt.

Wanneer? 22-25 november.
Live van 9-10 uur. Inclusief korte instructievideo's en praktische opdrachten zodat jouw aanbod staat op dag 4 en je klaar bent voor de toekomst.

Wat er ook gebeurt.

Snel aanmelden kan hier

Lees direct
Online webinar geven

Online succes: plan zo je maand

Welke nieuwe activiteiten heb jij gepland om 2021 sterk af te sluiten?

Welke *nieuwe* strategieën implementeer je om je bedrijfsdoelen tegen het einde van het jaar te bereiken?

Ik nodig je uit om jezelf uit te dagen in november.

Daag jezelf uit om je voor de maand november en heel 2022 een plan te maken en het vol vuur te volgen. Het maakt het makkelijker om een plan te hebben. Het geeft je vrijheid.

En ik nodig je uit strategieën te ontdekken die bij jou passen en die je dé leukste klanten oplevert met wie jij dolgraag wil werken

Wil jij andere resultaten de aankomende maand? Terug kijken en zeggen: "Ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan, ik heb mijn doelstellingen behaald".

Consistent zijn is moeilijk. Zeker als de ‘shiny objects’ in de rondte vliegen.

Maar het is iets waar je de volledige controle over hebt.
Niet iedereen kan zich eraan houden, maar het is te leren. Wanneer je één dag tegelijk pakt. Een maand per keer. Tot het geen ‘moeten’ meer is en maar een gewoonte.

Daag jezelf uit in november.

Wat wil je heel graag bereiken?

Wat wil je heel graag bereiken? Hoeveel producten wil je verkopen? Hoeveel diensten wil je verkopen deze  maand? Heb je één op op één traject of een groepstraject? Hoeveel klanten wil je deze maand gaan krijgen? Dat ga je opschrijven, want dat is je doel. Maar dan ga je ook kijken in je agenda.

 Wanneer wil ik deze klanten krijgen?
Begin van de maand? Of aan het eind van de maand? Wanneer ga ik welke dienst promoten en welke strategie ga ik er voor toepassen om die klanten te krijgen? Er zijn natuurlijk verschillende strategieën  om een groep vol te krijgen of je één op één trajecten te verkopen. Je kunt natuurlijk webinars geven, challenges organiseren. Je kan natuurlijk ook één op één gesprekken gaan houden.

En  hoe krijg je nu dan ook weer die mensen in je webinar of je challenge, ofwel in je strategie gesprek?
 
Wanneer ik een webinar organiseer, dan nodig ik mijn lezers twee keer uit via mijn nieuwsbrief. Op social media schrijf ik minimaal drie posts  die daarover gaan en ik ga minimaal drie Stories maken over het onderwerp. Ik ga minimaal één Facebook live doen waar ik mensen leidt door de call to action en door al van waarde te zijn en een sneak-peak te geven van een stukje content. Dat zijn een aantal zaken om je webinar goed gevuld te krijgen op natuurlijke basis. Daarnaast kun je natuurlijk ook adverteren.

Wat werkt voor jou?

Misschien krijg jij klanten door het voeren van aantal één op één gesprekken. Hoeveel gesprekken moet je dan voeren om het aantal  klanten te krijgen die je net hebt opgeschreven?

Misschien werk je veel met affiliates, dan werk je met mensen om je heen die anderen aan je doorverwijzen. Ga dan ook eens kijken kan ik inderdaad die mensen nog benaderen of bedanken? Kan ik ze nog extra motiveren om mensen aan mij door te sturen?

Om leads te krijgen voor je 1- op 1 gesprekken heb ik ook een aantal tips

Denk aan je meest bezochte pagina's op je website en op de meest bezochte blogberichten. Op een website heb je natuurlijk een pagina waar je leads zich kunnen aanmelden voor een gesprek. Denk ook eens aan een pop-out. Als je lezer de pagina verlaat, komt er een agenda naar boven. En daarop staat de uitnodiging voor het één op één gesprek, dat is zeker ook iets ook iets dat jij  zou kunnen toepassen.

Daarnaast kan je natuurlijk ook de één op één gesprek in je nieuwsbrief opnemen. Stel er dan bijvoorbeeld maar een aantal per maand beschikbaar. Daar kun je ook via de social mediakanalen de aandacht op vestigen.

Of denk aan een podcast. Dus als jij een podcast hebt, kun je natuurlijk ook mensen uitnodigen voor het één op één gesprek.

En op het moment van het schrijven van dit blog kun je ook in je Stories een link aanmaken. Dus misschien zou je daar ook een videootje  voor kunnen maken. Daarin kun je dus ook een oproep tot actie doen voor het één op één gesprek met een linkje naar je pagina waar ze zich kunnen opgeven.. En op die manier kun je dus ook je agenda vullen.
Dit waren slechts een aantal ideeën hoe jij deze maand aan klanten kunt komen. Ik ben heel benieuwd wat jij gaat toepassen. Laat je dat hieronder weten?

Online Marketing Planning 2022

Wanneer we nu naar 2022 kijken. Wat wil jij dan het aankomende jaar gaan omzetten, beleven, ervaren en doen?

Weet dat succesvolle ondernemers allemaal een coach hebben, een mentor of een trainer die je uitdaagt acties te ondernemen die ook buiten je comfortzone liggen.  Mogelijk ken je deze uitspraak ook van Tony Robbins. "The enemy of execution is complexity."

En daarom wou ik je ook vragen om je plannen ook niet te complex te maken maar echt de regie te pakken in 2022 . Ik wil  je uitnodigen voor mijn strategische online marketing dag op 9 december a.s. van 10-16.30 uur in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag.
 
Samen maken we jouw online marketingplan voor 2022 zodat je je resultaten echt gaat behalen. Deze dag vindt plaats in een hele kleine groep (6 tot 8) ambitieuze ondernemers.

Wat gaan we doen?

We maken jouw jaarplan en een omzetplanning per maand en optimaliseren jouw onweerstaanbare aanbod dat helemaal 2022 proof is. Met jouw glasheldere planning weet je precies welke strategieën passend zijn zodat je niet met hagel schiet maar recht op je doel afgaat. Ook kijken we of dit past bij jouw ideale jaar, bij wat je ook op persoonlijk vlak wil ervaren en bereiken.

Claudia schreef begin 2019 bijvoorbeeld op dat ze eind 2019 een watervilla wilde kopen. En raad eens: in november 2019 kocht ze haar droomhuis. Geen toeval: haar plan lag hieraan ten grondslag.

Dit is wat we exact gaan doen:

We stellen SMART doelen:
→ Wat wil je bereiken binnen nu en 12 maanden?
→ Wat kan je weerhouden om je doelen te bereiken?
→ Wat zijn de belangrijkste redenen waarom je dit wil bereiken
→ Wat is je belangrijkste omzet generator en hoe kunnen we hier jouw
droomaanbod voor maken dat woest aantrekkelijk wordt voor jouw ideale klant.
→ Wanneer wil je je doelen bereiken en welke strategieën
ga je gebruiken om deze doelen te bereiken?
→ Wanneer doe ik precies welke actie?
Je gaat naar huis met een compleet Business jaarplan voor 2022.
Zodat je én kunt meten én je resultaten zelf kunt managen.

Wanneer: 9 december a.s. 10-16.30 uur | Jouw investering is 197 euro|
Jouw resultaat: een glashelder plan waarmee je je doelen echt
gaat bereiken.

Laat 2022 niet aan het toeval over!

Naast mijn 'reguliere' omzet lanceerde ik de afgelopen jaren.


8 x voor 100.000 euro in een paar weken en de laatste lancering deed ik zelfs in één week.
Dat is geen toeval, mijn businessplan is hier de basis voor geweest. Altijd. Wil je leren hoe jij dit kunt toepassen op jouw business?

Meld je dan nu aan.

Vol is vol.
Ps 1: De eerste 4 mensen die zich aanmelden ontvangen een exemplaar van mijn compleet herziene boek : De Klantmagneet gesigneerd cadeau. 

Ps 2:  * mocht door coronamaatregelen live onmogelijk zijn dan wordt deze dag online gehouden en sturen we je een heerlijke lunch toe.

Lees direct
business mindset

Uitstelgedrag afleren. Zo kom je blijvend in flow


Als je mij wat langer kent weet je dat ik echt van ‘actie in de taxi’ ben.

Bij mijn klanten zie ik soms dat projecten soms zo lang en ingewikkeld worden gemaakt dat alle flow is verdwenen dat ik je daarbij wil helpen.

Hieronder deel ik een aantal van mijn tips om je in flow te houden.

Zie het als een project

Wat gewoon heel erg goed werkt is het echt te bekijken als een project.

Wanneer je bijvoorbeeld een funnel wil schrijven/ opzetten, een challenge. Of je wil een online training maken, of je gaat een event organiseren of een workshop. Dan kan het echt overkomen overweldigend.

De oplossing: kijk naar wat de grotere lijnen zijn in het geheel

En wat de subtaken?

Je kunt met een projectmanagement tool werken zoals Asana, Dat is een van de tools waarin je dus echt op projectmanagement- niveau een goede indeling kan maken

In alle eerlijkheid is het niet mijn favoriet door de complexiteit waardoor je van de tool zelf alweer bijna een studie kunt maken.

Misschien heb je zelf al een handige tool die je graag gebruikt, Evernote of Trello of iets in die trant.

Zelf maak ik projectlijsten in Keep van Google. En dan kan je dan heerlijk afvinken zo door de week heen. Het fijne van Keep vind ik trouwens ook dat als je een Google Agenda hebt, je bijvoorbeeld de kalender van Google ook naast je kalender verschijnt. Dus je kunt dat ook nog eens een keertje aan elkaar koppelen als je dat fijn vindt.

Manage je tijd gewoon efficiënt

We vliegen vaak van hot naar haar met alle taken die je als ondernemer te nemen hebt. Een goed idee is om het te clusteren. Dus ga kijken naar bijvoorbeeld taken die bijvoorbeeld 10 tot 15 minuten vergen en het kijk of er ook een connectie met elkaar is. Blok dan een uur in je kalender en pak ze naar alle vier na elkaar op. Dat helpt ook echt enorm om gewoon vol power er doorheen te gaan.

Voorbeeld: Zo geef ik een Facebook live. Daarna download ik de video, laadt ik hem op in een transcriptie tool, (Sonix.ai) download het Word bestand, maak er een blog van, en een Podcast en 3 social media posts. En dat in 2 uur!

Neem ook de wet van Parkinson in acht.

Daarmee bedoel ik dat je je gebruik maakt van de maximaal beschikbare tijd die je reserveert voor een taak. Wanneer je bijvoorbeeld een uur beschikbaar stelt om iets iets voor elkaar te boksen, dan ga je ook niet over dat uur heen. Mocht het zo zijn dat je er wel overheen gaat, beperk je dan tot 5 minuten en dan moet gewoon klaar zijn.

Dus dan moet het gewoon goed zijn en pak ik de volgende dag misschien nog tien minuutjes en dan kijk ik het nog even na. En dan go!

Progress before perfection.

Dus het gaat en het gaat over met name omdat je doorgaat zonder dat perfect is. Het moet natuurlijk wel goed zijn, maar het hoeft niet perfect wereldschokkend briljant te zijn. Dat zijn we tenslotte nooit volcontinu 😉 

Uitstelgedrag kun je ECHT afleren


Stel deadlines voor jezelf

Stel ook deadlines voor jezelf. En dus als je kijkt naar de grote lijnen van je taken. Zet dan ook een deadline op.  Dan moet het af zijn en dan kan ik inderdaad weer door. En zo heb je echt overzicht in de voortgang. En dat kan je ook doen met zo'n tool doen die ik eerder noemde

En gaan we die Online Training nu eindelijk eens NIET uitstellen? Doe dan mee op 26 oktober a.s.!

Grote taak/ Goede voorbereiding

En wanneer je begint aan een grotere taak, verzamel dan bijvoorbeeld alle informatie die je nodig hebt over dat stuk. Leg alles op je bureau of zet alleen die schermen open waar je mee aan de slag gaat. Scherm je af van Social Media en mail zodat je je echte even kunt focussen.

Bereid je even goed voor op alles wat er omheen en bij komt kijken, zodat je echt ook even lekker door kan met dat wat je heel graag wil gaan doen deze week.

Hou ook voor ogen waaróm je het wil.

Dus wat gaat het je opleveren als je dat inderdaad vandaag gedaan hebt? Hoe ga je je voelen aan het einde van de dag? Wat heeft het voor effect op het grotere plaatje? Dus denk ook aan je grotere doelen en dromen die je heel graag wil voor elkaar wil krijgen. (Droombord!)

Beloon je zelf

Zeker als het niet zo een leuke taak was, zou je jezelf ook best wel eens mogen belonen. En een beloning kan groot zijn, maar het kan ook klein zijn. Een extra lekkere grote wandeling bijvoorbeeld. Of even een kwartiertje extra of een half uurtje meditatie  na de lunch. Of een half uurtje extra lezen. Wat voor beloning kan je zelf geven als je inderdaad die taak die je misschien niet als prioriteit zag, toch doet vandaag? En daarna weer aan de bak hé!

Accountability door je intentie publiekelijk te maken

Vertel je collega, assistent, business buddy wat je plannen zijn en maak daarmee je intentie publiek.  Is jouw voornemen deze week bijvoorbeeld de outline voor je online training te schrijven of de 3 mails van je funnel te schrijven, maak dat dan publiek. Dan hou je je er zeker aan en vindt je geen excuses.

Dus schrijf lekker onder deze bericht  Wat is je intentie van deze week? Wat ga ik doen zodat je écht in actie komt en blijft dat je het vrijdag echt kunnen vieren? Ik kijk er naar uit om te horen wat het is wat jij deze week gaat doen.

Dus hak je taken in mootjes zodat het weer behapbaar voor je wordt en dat je echt goede voortgang ook boekt met dat wat je deze week wil gaan doen.

Lees direct
Online training maken

Hoe een online training zorgt voor passief inkomen

Passief inkomen via online trainingen, hoe werkt dit nu echt?

Heel veel ondernemers willen een online training om zo passief inkomen te genereren.


We willen allemaal wel van die mailtjes die binnen bliepen met de melding: "U heeft een nieuwe bestelling.... "

En weer en weer en weer.

Er zit echter nog meer passief inkomen verscholen binnen een online training dan alleen dan de bliep bliep meldingen met nieuwe bestellingen. Het passieve inkomen zit 'm ook namelijk ook in tijdwinst. Het niet uurtje factuurtje werken.

En dit passief inkomen kun je verdienen op alle lagen in je product piramide:  Je hebt het low end aanbod, het middle end aanbod en het high end aanbod.

Het High end aanbod is natuurlijk het product wat de grootste investering vraagt, daarin besteed je vaak ook de meeste tijd één op één met de klant.

Je wisselt veel én dezelfde informatie uit. Dus als je dacht dat High end werken niet onder de uurtje factuurtje regel valt, guess again... Zonde van je tijd en best saai om steeds hetzelfde te delen, toch?

En is dit ook het beste voor je klant?

Ga eens na, welke informatie deel jij keer op keer en aan iedere klant opnieuw?

Tijdswinst

Van die content  zou je  bijvoorbeeld in een video kunnen opnemen en daar een werkblad met oefeningen bij kunnen aanbieden.

In de video deel je de gestandaardiseerde kennis met je klant en omdat je hier niet telkens tijd in hoeft te steken is dát je passieve inkomen vanuit je High end aanbod: dit levert je passief inkomen op.

Want je hoeft niet 1 op 1 met die klant a la uurtje factuurtje aan de tafel te gaan zitten. In die tijd doe jij iets anders. (Of lekker niets, wat dat trouwens is weet ik niet, ik doe nooit helemaal niets....)

En dit is nog maar één voordeel. Je kunt daarna 1 op 1 met die klant meer de diepte in gaan en op die manier ook nog eens beter helpen.

Dus een online training of een online traject kan je op die manier inzetten als onderdeel in je high end traject en dan komt-ie dus boven in je product piramide te staan.

Middle end & low end aanbod

Zo kun je dat natuurlijk ook toepassen voor de middle end producten in je aanbod, en zelfs op het low end niveau.

Wat je namelijk kan doen is een laag geprijsd aanbod/ training van bijvoorbeeld 27- 47 euro van een aantal lessen, en die kan je echt op de automatische piloot verkopen.

Ja, daar komen de bliepende mailtjes nu van binnen vallen, daar gaat de kassa nu automatisch van rinkelen!

Dat levert je omzet op: en dit is dan passief inkomen op de automatische piloot,

Hier gaat het echt om de aantallen

Wat ik je nog wil meegeven  want mogelijk ben je ook enthousiast over de mogelijkheden die online trainingen je kunnen bieden:

Ga niet werken met videootjes op pagina's op je website die je alleen maar hebt afgeschermd met een wachtwoord.

Want weet dat het nadeel is dat  je video te vinden is op Google en de materialen die je erbij hebt gemaakt natuurlijk ook. Daardoor is je content ook niet echt exclusief, niet voor het high aanbod en ook niet voor het low aanbod

En daarnaast is het ook niet heel praktisch voor je deelnemer, want als hij niet meer weet waar de lessen staan, of het wachtwoord is vergeten, en dan jou weer een mailtje moet sturen, waarop hij uren moet wachten, om die gegevens boven tafel te krijgen, ( ik stel me zo voor dat je ook niet de hele dag in je inbox leeft...) dat kost jou weer tijd en daar gaat je passieve inkomen, dan is het gewoon weer uurtje factuurtje werk.


Lees direct
hoe lang online lessen
Online programma maken

Hoe lang mogen mijn online lessen duren?

Wat ik vaak hoor van mijn cursisten is bijvoorbeeld:

Als mijn modules xyz lang zijn kan ik dan xyz prijs daarvoor vragen?

En hoe lang mogen mijn lessen zijn?

Mijn vraag is dan: "stel dat ik zou stotteren, en jij kon het mij in 20 minuten afleren, zou het mij dan minder waard zijn of meer waard dan dat je mij dat in een 6 maanden cursus leert?"

Hoe lang heb je nodig om iets uit te leggen?

Hoe lang mogen mijn online lessen duren

En is het van grotere waarde als het langer duurt?

Het is nog onwetendheid en logisch dat je met deze vraag worstelt. Dat-ie gesteld wordt heeft ook te maken met iets anders.

Het wankele vertrouwen dat je mogelijk nog hebt in je uitgedachte idee voor je online training. En dat je last hebt van dat wiebelige gedoe is ook heel logisch. Je hebt waarschijnlijk nog nooit een online training gemaakt en vraagt je af:

Werkt het hoe ik het voor ogen hebt?

De afgelopen weken hield ik tientallen ‘tekentafelsessies’ met mijn cursisten waarin ik feedback gaf op wat het echte probleem was van de ideale klant. Als dat helder was, en nog wat zaken gingen we over op het schrijven van de blauwdruk van de training.  Waarin ik dan bijvoorbeeld las dat de cursist dacht dat het echte probleem van de fictieve Sylvia was: geen overzicht hebben.  En waar we door dieper op de materie in te zoemen uitkwamen op: geen zelfvertrouwen hebben waardoor alles uitgesteld werd. Waardoor Sylvia absoluut geen vervulling krijgt uit het huidige leven. En diep ongelukkig is. Waardoor er ook veel ruzie in huis is, ze zichzelf dagelijks naar beneden haalt. En ze aanhikt tegen de volgende dag.

En dat is toch iets heel anders dan geen overzicht hebben.

De kern van het probleem

Als jij heel helder hebt wat het echte probleem is van je ideale klant kun je daar ook sneller tot de kern komen. Tot wat nodig is, welke vaardigheden je cursist nodig heeft om het vertrouwen in zichzelf terug te krijgen.

Je hoort mij dus nog steeds niets zeggen over een minimale lengte van een les. Wat wel belangrijk is: onderzoeken:

  • Wat er echt mankeert
  • Wat het verlangen is
  • Wat er nodig is daar te komen en…
  •  Hoe je cursist het zich eigen kan maken.

Een video luisteren over vergroten van je zelfvertrouwen is een ding.
Er eenmalig een oefening voor doen een tweede.

Maar hoe krijg je het er in?

Zodat het je cursist bijblijft?

Het mag een gewoonte worden en dus mag je op zoek gaan naar manieren hoe je een gewoonte krijgt in iets dat mensen zich al 30 jaar aandoen.

En dat hoeft niet een video te zijn van 1,5 uur.

Het gaat om het totaal pakket:

-De kennis die je overdraagt

-Hoe je cursist het toepast op de eigen situatie

-Hoe het beklijft




Lees direct
Webinar onderwerp kiezen

Hoe word ik een succesvolle ondernemer

Wat is succes voor jou?

Wanneer voel jij je eigenlijk succesvol?

Een van mijn klanten worstelde met deze vraag. Als ik andere ondernemers zie en mij met hen vergelijk voel ik mij klein worden terwijl ik ontzettend mooi werk doe.

Het leek mij een mooie om een artikel over te schrijven omdat dit een vraag is die wij ondernemers onszelf geregeld stellen.

We kunnen ook kriegel worden van de term succesvolle ondernemer. Vaak ontstaat zo’n trigger doordat je eigenlijk wel verlangd naar het succes van de ander. Maar jezelf vergelijken met de ander is eigenlijk totaal onzinnig. Want haar succes is niet hetgeen waar jij nastreeft want jij bent uniek in wat je graag wilt bereiken. In hoe je je leven voor je ziet.

Dat is eigenlijk de kern van de vraag.

Want de definitie van succes is voor iedereen anders 

Ik ben ook omringd door gigantisch succesvolle ondernemers. Zo is er ook één die me enorm triggert uitdaagt en motiveert. En toch zou ik niet in haar schoenen willen staan. Want haar doelen zijn mijn doelen niet.

Dus als ik in haar schoenen zou stappen, dan zou ik mij echt helemaal niet happy voelen.

Het zou ten koste gaan van mijn eigen blueprint, van wat ik ook belangrijk vind in mijn leven.

En ik vraag me af of jij ook heel goed weet wat jouw definitie van succes is? En of je het ook niet te onmogelijk voor je maakt om je succesvol te voelen. 

En wat is dan dus jouw definitie van succes weet je wat er moet gebeuren zodat jij je succesvol voelt?

Het recept voor succes 

Marianne Williamson zegt: “Het recept voor succes is als je doet wat je het liefste doet. Als je s‘ avonds naar bed gaat i in de wetenschap dat je je leven leidt met je eigen aard, geschiedenis en motieven en als je je talenten aanwendt om de wereld een stukje mooier te maken”.

Een haakje naar geluk 

Wanneer we dan een haakje maken naar geluk, dan kijk ik naar wat Tony hierover zegt:

Tony Robbins zegt hierover: je hebt een blueprint gecreëerd bewust of onbewust, waarin staat wat moet er gebeuren in jouw leven zodat je je gelukkig voelt.

Je zou bijvoorbeeld op een bepaalde leeftijd zou trouwen en kinderen hebben? Of je zou op leeftijd x verder zijn in je carrière dan je nu bent? Welke andere overtuigingen heb je over hoe je leven eruit zou móeten zien?

Hoe weerhouden deze beperkende overtuigingen  je ervan  je ware potentieel te bereiken? Want in plaats van piekeren over dat het nu nog niet zover is, zou je ook een actieplan kunnen maken en strategieën kunnen volgen die echt werken.

Wat zou er gebeuren als je het idee van geluk dat je in gedachten had los zou laten en in plaats daarvan dankbaar zou zijn voor wat je al hebt, je je trots voelt op wat je al bereikt hebt? En daar met regelmaat bij stil te staan.

Zo is het dan ook met succes. Als jij weet hoe succesvol zijn voelt en wat je eigen definitie daarvan is dan voel je je nooit klein.

Wanneer je ook je succes met regelmaat viert en stilstaat bij wat je hebt bereikt.

Lees direct
marketing mindset, Online webinar geven, salesfunnel, Webinar onderwerp kiezen, Webinars geven

De rode draad Online Marketing Trends

Sinds de IOS update van Apple struggelen vele ondernemers met het adverteren op Facebook en Instagram.

Samen met 10 andere ondernemers deelden wij daarom tijdens het B2B summit onze beste tips in wat werkt om zo de laatste 4 maanden van 2021 nog flink te gaan knallen. 

Ieder deelde zijn eigen inzicht en best werkende methode hoe ze nu aan fijne en goed betalende klanten te komen.

En wat de rode draad was?

Wanneer je hebt meegedaan heb je gehoord dat er altijd een triggermoment mag zijn om mensen uit te nodigen klant te worden.

En dat mag op veel grotere schaal als je graag véél meer mensen wilt helpen en veel meer impact wil maken.

Triggermomenten

Voor de één werkte webinars. De volgende challenges. De derde live events en voor de vierde upsells.

Kansen te over dus.

Misschien denk je nu ook: dat ga ik óók organiseren.

En dat moedig ik ook van harte aan alleen vraag ik je toch even indringend:

"Hoe ga je ermee wanneer je bosjes aan deelnemers ziet uitloggen na 10 minuten omdat je een ellenlange intro doet en je complete je doorceel licht ter introductie van jezelf."

Ja, moet inderdaad iets over je zelf vertellen maar er is een gouden formule voor wat je nu wél deelt en wat niet....

Of nog erger...

"wanneer  je ineens een hoog piepstemmetje krijgt op het moment dat je je aanbod doet en je tot je grote frustratie het aantal deelnemers ineens drastisch omlaag ziet knallen…"

Blijf dan maar eens vol vertrouwen zitten...

Zeker als je, laat ik eens een gok doen, honderden euro’s aan Facebook advertentie budget er hebt ingepompt. En daar vanwege de IOSupdate veel minder goede resultaten mee hebt geboekt. 

Online verkopen is een nieuwe vaardigheid

Dat online verkopen is een nieuwe vaardigheid die je mag ontwikkelen en daar wil ik je graag bij helpen in de GRATIS online Masterclass.

Klik hieronder op de link om hier bij te zijn!

Dit triggermoment bevindt zich ergens aan het einde van de rode draad overigens.

Dus waar begin je?

Want je heb hier best een flink aantal deelnemers voor nodig en wanneer je niet zichtbaar bent, zullen mensen zich niet aanmelden voor je webinar, challenge of live event. 

-You can't be a secret and a succes- 


Consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen

Waar de rode draad mee begint is dus met consistente zichtbaarheid op relevante Social Media kanalen.  En hier heel trouw in zijn. Echt elke week posts maken en plaatsen op die kanalen waar je ideale klant zit.

Voor vele ondernemers is dit ook een probleem. Want wat moet ik toch weer posten. Waar haal ik inspiratie vandaan, hoor ik vaak. En dat is eigenlijk niet zo heel ingewikkeld.

Je haalt inspiratie uit je klanten, maar vooral, je krijgt inspiratie door een plan te hebben. Ja, een online marketing plan met doelstellingen en strategieën. Een plan dat je maandelijkse evalueert zodat je echt weet wat werkt en waardoor je altijd de regie hebt op je omzet de komende maand.  Want je weet precies waar en wanneer je berichten plaatst, hoe vaak je ook bijvoorbeeld je nieuwsbrief uitstuurt om je webinar challenge of live event bomvol te krijgen. 

Dan is er ook nooit een tekort aan inspiratie. Je weet precies waar jij het over gaat hebben.

Tijd reserveren voor Online Marketing

Ik vroeg iedereen ook hoeveel tijd ze besteedden aan Online Marketing.

Want ik ben van mening dat als je start met ondernemen dit wel 80 % van je tijd mag zijn. Ben je verder in het ondernemerschap dan heb je natuurlijk ook nog klanten die je wilt helpen en je team aan sturen etc.. 

Het verbaasde mij toch niet dat de meeste van de club van 11 toch wel 50-60 % van zijn tijd besteedde aan Online Marketing.

En dat we nog heel veel zelf doen. Zeker omdat we experts zijn in conversie en dat ene knopje in de verkeerde kleur met de term “REGISTREER” erop je echt aanmeldingen en uiteindelijk ook echt klanten kost.

En hoe zij de rest van de tijd dan besteden?

Ze coachen of trainen schaalbaar. Dus ook online.

Door lekker niet te werken en te surfen op Spaanse golven. 

Door een maand uit te tunen zonder zorgen. 

Conclusie: er is rode draad naar een succesvol online bedrijf, je hoeft het alleen maar te leren, te implementeren en dan uit te voeren. 

Om je hier mee te helpen en gouden tips met je te delen geef ik de GRATIS online Masterclass
Bouw een super winstgevend webinar waar je direct in verkoopt

Doe je mee? Dit is wat ik je ga leren:

  • Je weet wat er precies komt kijken bij een goed verkopend webinar
  • Je weet hoe je echt de verbinding aangaat met je deelnemers
  • Ontdek welke verschillende methodes je kunt gebruiken voor nog véél méér mensen op je webinar
  • Ontdek hoe webinars je de complete regie geeft over je omzet: u vraagt, wij draaien
  • Ik vertel je het geheim waarmee je in één klap van je angst/reserves ten aanzien van het geven van webinars af bent en vandaag nog wil beginnen
  • Mijn geheime wapen: van 2 naar 10% conversie in je webinar of mee
  • Ontdek hoe ik met € 1220 euro in 1 week 100.000 euro omzette en hoe jij dat ook kan zelfs als je geen e-maillijst hebt.

1 september:  je kunt meedoen in de ochtend om 10 uur 

1 september a.s. in de avond

Lees direct
Internet Marketing Tips, Klanten vinden, Klanten werven en behouden, marketing mindset, Social Media Tips

goede onderwerpregel nieuwsbrief


Herkenbaar, dit?

  • Ik heb even geen inspiratie, ik heb geen idee wat ik moet schrijven en ik blijf maar rondmalen....
  • Ik wil niet te persoonlijk op Social media zijn  maar ja het moet wel raken.... waar moet ik het over hebben...
  • Pfff het is nogal een verplichting dat wekelijks schrijven in mijn nieuwsbrief of blogberichten. En ik heb het stééds over hetzelfde.... lijkt wel.
Geen nood, met de contentinspiratie die ik hier met je ga delen kun je wel weer even vooruit! 


Groter plan


Wat hier aan ten grondslag ligt, is het missen van een groter plan. Anders wist je wel waar je zou schrijven. Als ik kijk naar mijn maandplan, en weet dat ik webinars ga geven om nieuwe klanten te kunnen gaan verwelkomen, dan kan ik bijvoorbeeld wat 'sneakpeeks' delen om mensen warm te maken hier bij te zijn. 

Maak jij ook een jaarplan en een maandplan?  [ In deze video leg ik je uit hoe je dit kunt doen, inclusief download ]

Welke sneakpeeks kan jij dan delen?


Je kunt het ook van een andere kant insteken.


Thema´s van je ideale klant als contentinspiratie



Als je weet wat de thema's zijn van jouw ideale klant, dan kun je schrijven over de pijn die ze op dagelijkse basis ervaren. En  ze ook aanspreken op het verlangen wat hieronder zit, En het derde waar je dan over kunt schrijven in de uitdagingen waar ze tegenaan lopen.

We hebben allemaal een bepaalde pijn. We hebben allemaal een bepaald verlangens en we hebben allemaal onze uitdagingen rondom de thema´s.

En als je daarover gaat schrijven, dan zullen ze zich herkennen. En dan voelen ze zich ook gezien en gehoord.

Pijn


Een voorbeeld: ik kan me voorstellen dat als jij jezelf voorneemt om je zichtbaarheid te pakken en dat je het niet doet. Dat de pijn kan zijn is dat je best wel boos wordt op jezelf. Je neemt het je elke elke week voor, maar doet het het niet.

En daar zou ik een bericht over kunnen schrijven erover.  Ook over hoe je dat kunt doorbreken bijvoorbeeld als eerste van de dag te gaan inplannen met een pomodoro wekkertje en alles.

Misschien zit er ook onder het onderwerp pijn een stuk jaloezie. Als je kijkt naar je concullega's en je denkt zij doet het wel en dat wekt een bepaalde afgunst bij je opwekt. Dat zou ik ook een een een onderwerp over kunnen schrijven in relatie tot zichtbaarheid. En weet trouwens dat iedereen dit kan hebben en dat dit eigenlijk alleen maar een teken is verlangen. Wat zij heeft wil jij ook. En dat is oké, laat het dan een aanjager voor je zijn.

Verlangen

En als we dan kijken naar bijvoorbeeld verlangen dat je je verlangt naar veel fijne klanten. En dus dat die zichtbaarheid je vele fijne klanten kan brengen. Daar kan ik natuurlijk ook een verhaal over vertellen. Over hoe dat is, hoe dat voelt en hoe dat werkt.

En omzet natuurlijk, want dat hoort natuurlijk ook bij het jkrijgen van die fijne klanten. 

En het met vertrouwen gaan posten. Dus vol vertrouwen je zichtbaarheid pakken. Dat is ook iets waar heel veel ondernemers naar verlangen. En daar komt bij kijken dat je vertrouwt in jezelf als ondernemer.

Dat je gelooft in je aanbod.

Dat je ook durft te inspireren en lef toont en in actie komt

Uitdagingen


En dan de uitdagingen waar we tegen aanlopen... Daar is perfectionisme natuurlijk één van. Het moet wel briljant, anders ga je af. En dat is natuurlijk niet zo.

De perfectionisme ladder mag naar beneden. Het hoeft niet allemaal nobelprijs waardig te zijn en weet ook dat je al doende leert. Dat je nu nog niet weet wat je straks weet. Dat je straks voortschrijdend inzicht krijgt en dat je altijd altijd je weggever, webinar, online training, blogberichten what ever kan aanpassen. 

En een werkende strategie is iets wat een uitdaging is. Ook logisch, omdat je je weet wat werkt als je het eerst leert. En implementeert, niet alleen maar consumeert. En dan vervolgens evalueert en dat geeft weer vertrouwen.

Helpt dit? Ga eens na wat de thema's zijn van jouw  ideale klant.



Er zijn er vast minstens 5 te bedenken. Laat je horen of je hier wat aan hebt gehad? Ik ben reuze benieuwd.

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

contentinspiratie voor sociale media of nieuwsbrief

Lees direct