business mindset

Happy money: change your moneymindset change your life

Heb jij zo'n gevoel van krapte, van schaarste doordat  de prijzen stijgen en en je daar gewoon niet omheen kan?

Zet het nieuws aan en de nieuwsbrieflezers smijten met cijfers om je oren 10 % dit omhoog en 15 % van dat....  

Dat doet wat met je als je hier vaak mee geconfronteerd wordt: je kunt zelf ook schaarste gaan ervaren. En voordat je het weet keil je met een neerwaartse spiraal naar een bodemloze put. 

Tenzij je het ook anders gaat zien en je beschermt voor negativiteit.

Ik lees op dit moment het boek Happy Money van de Japanse Ken Howard. Als businesscoach zie ik de kansen op straat liggen, ook én zeker nu. Het boek inspireerde mij wat geldrituelen met je te delen die er voor zorgen dat ik altijd geld aantrek. Soms sta ik op en heb ik ineens iets verkocht. Of schenkt iemand mij een bedrag omdat ik enthousiast was over een training. Of heb ik een NFT kaart verkocht met enorme winst.
 
Multiple income streams baby!

Ken Howard beschrijft in zijn boek het verschil tussen happy money en  unhappy money. Dit laatste speelt vaak rondom mensen die eigenlijk zelf dus al helemaal niet echt happy zijn. Het zijn de zeurpieten en de zwartkijkers, De mensen bij wie het glas altijd halfleeg is. 

Ook voor deze mensen zijn er mogelijkheden genoeg om het tij te keren!

Op het moment dat je relatie met geld gaat shiften en je gaat anders kijken naar geld zal je zien dat het als vanzelf naar je toe komt.  

Je gaat echt ervaren dat je geld (weer) veel makkelijker aantrekt.

Wat is Happy Money?

  • je betaalt je rekeningen mét plezier. 
  • Je bedankt  de persoon voor het leveren van de diensten bijvoorbeeld eens bij de omschrijving bij je bankoverboeking.

Hoe zou het zijn als jij dit op jouw bank omschrijving las? 
Gewoon eens doen!

Pay it forward.

Je kunt het ook alleen denken terwijl je de betaling uitvoert, dat werkt ook.

Wanneer je met die mindset die factuur betaalt, dan krijg je al een hele andere energie.

En zo kun je dat natuurlijk ook doen op het moment dat je geld ontvangt. Ik krijg elke dag bijvoorbeeld een mailtje van Mollie dat er geld is overgeboekt van mijn klanten. Dan zeg ik dankjewel! in mijn hoofd. Even gewoon om er bewust van te zijn dat iemand zijn rekeningen heeft betaald en dat je daar dus dankbaar voor ben. Dat shift ook weer in die hele energie van het ontvangen van geld. Ik denk ook dat je op die manier echt ook wel een positieve mindset kunt gaan creëren rondom geld. 

Nog meer voorbeelden van happy money :

  • Je haalt geld op voor weer een goed doel, dit kan ook via je bedrijf. Ik heb bijvoorbeeld bij sommige producten de vraag of iemand het goede doel wil steunen. Ik verdubbel dan dit bedrag. Dit jaar steun ik GYLS  (Tony Robbins Global Youth Leadership Summit (GYLS) is a five-day program that provides participants age ranges 14 to 16 with an environment designed to boost them into leadership roles that will change their lives and communities.) Zoiets kun jij ook doen. Begin met iets kleins.
  • je investeert in je business, je neemt een assistent aan, een goede accountant, je investeert in je groei, bijvoorbeeld in trainingen om een nog betere ondernemer te worden en nog meer mensen te helpen
  • je investeert in je persoonlijke ontwikkeling (hierdoor floreert je business ook)
  • je ontvangt geld voor het werk dat je hebt gedaan van tevreden klanten

Een paar voorbeelden van unhappy money :

  • geld ontvangen van een baan of van klanten die je eigenlijk helemaal niet meer tof vindt. Afscheid nemen vergt lef. I have been there. Het zal je enorm opluchten te kiezen voor waar jij voor staat.
  •  je wil iets eigenlijk niet betalen bijvoorbeeld de rente die je moet betalen aan creditcards
  • je ontvangt geld van iemand die eigenlijk je niet wil betalen, want het is geen blije klant ook al heb jij je uiterste best gedaan ze te helpen.

Koester geld als bedankbriefjes 

Toon waardering aan geld en geef het ook goede plek. Ik heb op een gegeven moment in Amerika een  mooie rode portemonnee gekocht voor mijn fysieke geld. En terwijl ik dit boek las realiseerde ik me dat ik ik niet eens meer wist waar deze portemonnee was gebleven.  Ik had mijn Egyptische geld van de vakantie  gewoon gepropt in het zijvakje voor mijn handtas. Hoe respectloos... Je geeft hiermee aan dat je geld niet op waarde schat, het universum zegt dan ook, dan geef ik het wel aan iemand die er wel blij mee is.

Ik heb het geld nu apart gelegd. In de rode portemonnee die ik terugvond en daar blijft het even voor als ik weer naar Egypte ga.

Denk jij nu ... "oei ik heb ook nog wat liquide middelen weggemoffeld in een oud jasje, of in de hoek van een tasje, "Dan weet je wat je te doen staat.  Koester ook
fysieke geld, geef het een happy place.

Ook online geld kan je natuurlijk met respect behandelen door bijvoorbeeld toffe namen te geven aan je rekeningen.

“Ik heb een rekening genaamd droomhuis.”

Daar spaar ik elke maand een stukje voor voor dat droomhuis.

8 % van de ontvangen bedragen stort ik op deze rekening volgens het Profit First Principe.

Deze bedragen boek ik twee keer per maand op de rekening die de naam Droomhuis heeft. Bij de Knab bank kun je zelf je rekeningen namen geven.

Mij geeft het heel veel plezier om op die manier te werken aan het waarmaken  van mijn dromen.

Om dit proces verder te versnellen investeer ik momenteel een gedeelte van het bedrag in NFT’s waardoor ik dit bedrag per maand sneller kan laten groeien. Als je daar meer over wilt weten of over wilt leren, vraag mij gerust, stuur me een bericht. *

(*Dit is nergens een financieel advies, dit is puur hoe ik mijn geld koester en laat groeien.)

Heb jij ook een bepaalde wens een bepaalde droom die je wilt realiseren?

Ga eens een rekening creëren met die naam, zodat je dan elke keer daar ook een klein bedrag aan kunt gaan storten. Al is het maar 1% begin klein en verhoog gaande weg.

Wat verder heel helpend kan zijn krachtige incantations, -helpende quotes die je met een bepaald ritme opzegt-,waardoor het in je brein nog eens wat krachtiger werkt. Terwijl ik de hond uitlaat, ga ik die in mijn hoofd opzeggen, en als ik niemand om me heen heb, hardop. Eén van deze incantations is  I Love Money and Money Loves Me. Lekker Amerikaans hé.... psst, niemand hoeft het te weten. Zolang een geldritueel je helpt, is alles geoorloofd!

En als je dat doet, dan voel je je heel anders over geld. Ik denk dat geld een ruilmiddel is waarmee je je dromen kunt realiseren. Je kunt een echt enorm florerend bedrijf bouwen waarmee je meer mensen kunnen helpen en als je een gezonde relatie opbouwt met geld. Ook dan komt het makkelijker naar je toe en dan kan je veel beter uit je missie leven als ondernemer.

Geven én ontvangen, daar draait het om

Dus daarom dacht ik ga deze topic vandaag met je aansnijden om je om je een beetje inspiratie te geven en je moneymindset up te graden.

Wat is het eerste dat jij vandaag gaat doen om je je relatie met geld te verbeteren?

Deel het in de comments! 

Met artikel wil ik je inspireren met het upgraden van je moneymindset door geld een fijne plek te geven in je leven. 

Ben jij iemand die kansen ziet en wil je ook meer happy money in je leven ?

Je omzet verdubbelen of verdriedubbelen? Dan heb ik iets iets bijzonders voor je:

Zoals je weet coach ik veelal in groepen én coach ik ook zo´n 5/6 klanten per jaar 1 op 1. Op dit moment heb ik weer plek in mijn agenda om twee nieuwe klanten te verwelkomen 1 op 1.

Als mijn 1 op 1 klant krijg je toegang tot AL mijn online programma´s

  • Kick of sessie van 2 uur voor een glashelder plan
  • 6 live coachingsessies van 1 uur: doorbraken en strategisch overleg
  • Accountabilitycall maandagochtend; dit geeft je laserfocus
  • Feedback op je werk: je stuurt mij je salespages/webinars/weggevers noem maar op, samen maken we dit nog krachtiger zodat je het maximale uit ons traject haalt
  • Whatsapp support  (we werken met VOXER)  ik zit direct  onder de knop.  Heb je een brandende vraag? Op werkdagen krijg je direct mijn antwoord. Ik ben maar 1 klik van je verwijderd.


Iets voor jou?

Bekijk hier even of het voor jou geschikt is, dan boeken we een call om te kijken of we een match zijn.


Reageren op dit artikel? Leuk! Ik kijk uit naar je bericht!

Lees direct
Online bedrijf 2022
Ondernemen

Waarom een online bedrijf?

Waarom een online bedrijf?

Het internet, kun jij dat nog wegdenken? De nieuwste generaties kunnen zich geen wereld zonder social media en internetshoppen voorstellen, omdat ze dat, afgezien van die enkele storing, nog nooit hebben meegemaakt. Ik stam nog uit de pré-internettijd en vind het nog iedere keer bijzonder hoeveel impact deze technologie heeft op ons leven. Ons leven digitaliseert en dat zie je niet alleen terug in de leegstand van je plaatselijke winkelcentrum, maar ook in de snelheid waarop ontwikkelingen plaatsvinden en de kansen die deze bieden. Als ondernemer ontkom je niet aan het opzetten van een online bedrijf.

87% dagelijks online

Door de komst van het internet kun je veel meer regie hebben op je leven. Want zoals de oudere generaties nog het klassieke levenspad volgen van het onderwijstraject naar carrièrepad en vervolgens pensioen, maakt internet ons leven veel meer maakbaar. We leven in een tijd waarin een social media influencer kan meer invloed hebben dan een minister en je zonder diploma’s een geweldige carrière kunt hebben, omdat die kennis op internet gewoon te vinden is. Een wereld waarin 87% van de bevolking dagelijks online is en waarin we in 3 seconden hebben bepaald of we doorklikken op een website of toch een andere aanbieder gaan zoeken. 

Wereld aan je voeten

We ontkomen dus niet meer aan online profilering. En dan heb ik het over profilering van jezelf én je bedrijf. Want je kunt een enorme schare aan vaste klanten hebben zonder je bedrijf online te profileren, maar echt groei kun je pas doormaken als je jouw online bedrijf  opbouwt. Online ligt de wereld aan je voeten. Maar als ondernemer, zul je wel het maximale uit je online bedrijf moeten halen om te kunnen concurreren met al die anderen. 

Opbouwen online bedrijf

Maar hoe begin je met het opbouwen van een online bedrijf? Hoe breng jij jouw kennis online over de bühne? De Web Academie helpt ondernemers, coaches en trainers bij het bouwen van hun online business, zodat jij nog meer kunt verkopen, écht impact maakt op meer mensen en wordt erkend als de go-to-person in jouw markt. Plan direct een afspraak in mijn agenda om jouw groei te bespreken!

Lees direct
Online programma maken

Hoe creëer je een online programma

Hoe creëer je een online programma

Online trainingen zijn belangrijk in je online marketingstrategie. Je kunt hiermee aanbod creëren dat voor je doelgroep financieel en in tijd haalbaar is. Je kunt er geld mee verdienen door af en toe een speciale 24 uurs actie voor te bedenken. Of via je salesfunnel op te automatische piloot verkopen. Je kunt natuurlijk ook gratis trainingslessen weg geven als opwarmer.

Online programma's kunnen in twee richtingen worden aangeboden: passief, zonder verdere ondersteuning. En een online programma mét, waar je ook werkt met een ondersteunende community, coachingcalls, één op één of in een groep.

Bij passieve programma's draait alles op de automatische piloot. Je hoeft niets te doen als het programma klaar is. Je gebruikers volgen je lessen zelfstandig. Daar is de prijs vaak ook naar.

Bij actieve programma’s,  ik noem dit vaak ook signature trainingen, gaat  het om grotere transformaties waar deelnemers ook jou als coach of trainer nodig hebben.

Zo maak je een online programma inclusief elektronische leeromgeving:

1) Je hebt een website nodig waar je deelnemers gemakkelijk doorheen kunnen navigeren;

2) Je hebt tutorials (of instructievideo's) nodig, audio bestanden en eventueel werkbladen.

3) Je hebt een Learning Management Systeem (LMS) nodig. Een LMS is een softwaretoepassing die je helpt bij het organiseren en beheren en beschermen van je inhoud, zodat wanneer de deelnemers zich aanmelden voor je cursus, ze direct toegang krijgen. Het belangrijkste voordeel van elearning software is dat je meerdere cursussen tegelijk kunt maken (d.w.z. leeromgeving met veel verschillende online trainingen), waar je cursisten toegang toe kunnen krijgen.

Je kunt hiermee ook je cursist telkens een nieuwe training aanbieden. Ze telkens die nieuwe groei in hun ondernemerschap of persoonlijke ontwikkeling aanbieden. Eens een klant altijd een klant is mijn motto, ik werk zelf ook jarenlang met veel van mijn deelnemers. Natuurlijk niet met allemaal. Natuurlijk ken je de deelnemers van de passieve online trainingen niet.  Doordat je je klant beter kent  (als het dus een signature training betreft) kun je ze nog beter helpen. En soms lopen klanten jaren door de passieve online trainingen heen en duurt het wat langer voordat ze toe zijn aan de echt grotere transformatie/ signature trainingen.

4) Wat E-learning-software onderscheidt van andere softwarepakketten, is de mogelijkheid om video- en audiotutorials ofwel instructievideo’s te tonen voor elke activiteit binnen elke cursus.  Hiermee kun je de waarde voor de deelnemer vergroten, maar alleen ze  de instructievideo’s echt bekijken!

Instructievideo's maken, kort of lang?

De instructievideo's moeten kort en krachtig zijn om ervoor te zorgen dat mensen ze echt bekijken. Ellenlange video’s zorgen er voor dat er weerstand ontstaat en dan je deelnemers gaan uitstellen en soms ook compleet afhaken.

Ook is er per leerdoel een andere video op te nemen. Wil je kennis overdragen? Inspireren? In actie brengen?

Het maken van goede instructievideo's is dus enorm belangrijk.

Hoe kun je er (passief) geld mee verdienen en hoe kun je het opschalen?

Met online trainingen kun je passief inkomen verdienen. Het is ook een geweldige manier om bekendheid te krijgen voor je merk als je de boel ook goed onder de aandacht brengt. De promotie dus.  

Laat ik er helder over zijn: er gaat tijd zitten om aan je marketing en verkoop van  je online training zitten.

Even een bericht op Social Media zetten, dat zorgt niet voor massa’s aanmeldingen voor je betaalde product. Al helemaal niet als je hier op adverteert en je training kost meer dan bijvoorbeeld 47 euro.

Belangrijk is dat je echt een lanceerplan maakt om je training voor de eerste keer te verkopen én…. Hoe je het vanaf dat moment aan de man gaat brengen.

Wordt het ongoing dat je dit gaat lanceren? Met andere woorden, kunnen de deelnemers op ieder moment aansluiten? Of ga je op vaste momenten lanceren? Eens per half jaar of eens per kwartaal.

Het ligt er aan wat jij wilt, waar jij je goed bij voelt en hoe jij in flow kunt ondernemen.

Ongoing klinkt makkelijk, omdat je nooit nee hoeft te verkopen. Echter, je moet wel alle maanden ‘aanstaan’, promoten, en dat kan best voelen als een ding en verre van passief.

Op vaste momenten klinkt lekker misschien omdat je dan in ééns een flinke smak geld kunt omzetten.

Ook hier zitten voor en nadelen aan want: je moét op vaste momenten lanceren en aan staan. En als het dan mislukt kun je pas na een tijdje weer alles rechtzetten.

Dus tja…. voor beiden vormen van aanbieden zijn voor en nadelen te bedenken. Wat belangrijk is, is dat het past bij jouw manier van ondernemen. 


Lees direct
Geen categorie

Vanuit verbinding verkopen in je webinar

Juist de Q en A is zo’n cruciaal onderdeel waarin vele deelnemers besluiten of ze wél of niet gaan samenwerken. Hoe maak je nu optimaal gebruik van deze fase?

Maak echt weer die connectie met de deelnemers: ze zijn op het allerwarmst nu.
Ga ik het doen of niet, en ja, je kunt precies dát verkeerde zeggen waardoor bloedhete deelnemers toch op de knop “leave webinar:  klikken.

Of …. de deelnemers krijgen nu antwoord op hun vragen besluiten met je te gaan werken.

Wanneer je 1-2 vragen beantwoord tijdens dit gedeelte en afsluit dan koelen je deelnemers onmiddellijk af. Die hele honger naar meer en naar echt meedoen met je programma zwakt af omdat er ook allerlei stemmetjes opduiken in het hoofd waardoor mensen denken ja, het is toch niet voor mij, want dat is wat er allemaal gaat gebeuren.

Praktische tip: maak een lijstje met vragen die je over het algemeen vaak gesteld krijgt, zodat je daar al mee kan beginnen en dat je die inderdaad al kan beantwoorden. Dan ga je daarna over tot de actuele vragen die er zijn en die worden gesteld in de in de chat. En je kunt bijvoorbeeld zeggen ”Vragen die ik altijd krijg zijn:. Hoe lang duurt de training?” En dit heb je misschien al gezegd, maar dat weten ze niet meer. En nu kun je zeggen:

“De training duurt zes maanden.”

Of

”We werken 6 maanden samen en hebben dus zes maanden ondersteun ik van waar je nu staat tot het resultaat x “.

Welk antwoord zorgt voor een beter gevoel denk jij?

Nog een tip: Read between the lines. En daarmee bedoel ik: Geef antwoord op de vragen die ze eigenlijk niet durven te stellen.

“Wat als ik vastloop?
Mensen kunnen altijd vastlopen en dat is ook een cruciaal moment waarop mensen kunnen afhaken. En voor jou als trainer is het belangrijk om te weten wanneer dat gebeurt.

Wat ik dus zeg: “misschien denk je wel, wat gebeurt er als ik vastloop?”
Dat zal ik je vertellen. Dit is wat ik zeg, en het is volledig op waarheid berust. We hebben de ondersteunende zeer inspirerende Facebookgroep waarin we je enthousiasmeren, waarin we je oproepen tot actie, waar je je vragen in kan stellen. Voor aanmoediging is dat is die groep ook. Daarnaast hebben we de coaching die ik zelf doe. Elke twee weken zien we elkaar en kun je  al je vragen stellen, zodat je weer lekker door kan gaan. Ik neem je echt aan de hand in de training en ik zal je altijd verwijzen naar de volgende stap in wat je kan doen. En het is mijn eer te na om je te laten gaan omdat je vastloopt van het vastlopen bestaat niet. Ik zie dat eerder als het moment waarop je eigenlijk een vraag heb die beantwoord mag krijgen.

Neem hier echt ruim de tijd voor. Mijn Q en A’s duren makkelijk een half uur tot 45 minuten.

Samenvattend: Weet waar je deelnemers  staan en weet wat ze ook nodig hebben. Maak echt een diepe connectie zodat ze klaar zijn om te kopen. En ze moeten echt je leren en leuk vinden en vertrouwen.

” Webinar MasterClass”
Unieke kans:Ik deel mijn geheimen over het geven winstgevende webinars in de aankomende Masterclass-serie authentieke webinars geven waarin je direct verkoopt.
Tijdens de “Webinar MasterClass” ontdek je wat ervoor nodig is om een geweldige presentatie te maken en hoe je een aanbod doet waar deelnemers alleen maar JA tegen kunnen zeggen zodat je piekomzetten draait — zelfs in deze tijd.

Meer leren over authentieke webinars geven en vanuit verbinding verkopen?: unieke kans, van 19-21 april tussen 16-17 uur deel ik al mijn online webinar geheimen met je.

Meld je hier eventjes aan! 

 

Lees direct
Geen categorie

Kwartaalplan maken voor ondernemen met focus en flow

Vorige week was ik in Egypte met mijn zus. Vakantie. Zonder kinderen. Wat een zaligheid was dat. Alleen maar doen waar je zin in hebt en dat voor 7 dagen lang.

Gesnorkeld, een dag op de boot geweest en zelfs gezwommen met paarden. Ik las vanaf mijn strandbedje het boek van Bob Proctor:  “Change your paradigm, change your life.”

Het lezen van dit boek was op aanraden van mijn coach, want ik heb serieuze plannen om een huis in Frankrijk te kopen, en loop daarbij tegen best wat obstakels op.

Het grote plaatje heb ik wel maar de weg erheen is toch iets ingewikkeld als je een bedrijf hebt, dat in het buitenland opnieuw moet laten inschrijven, en mijn 3 pubers, die er dan wel zin in hebben en dan weer totaal niet.

Bob droeg onder andere bij aan de film “The Secret” die over de wet van de aantrekkingskracht gaat en ik ook machtig mooi vind.

In het boek schrijft hij “The paradigm is the picture that controls your behavior and gives you the results you want.

En we willen allemaal graag moeiteloos of in flow leven en ondernemen, maar als het plaatje niet klopt en je moet vechten en vreselijk veel moeite doen om je resultaten te behalen, dan gaat het tegen de wet van “create or disentegrate” (creëer of laat vergaan)  in. Je probeert dingen te forceren en het wil allemaal niet lukken. Misschien werk je ontzettend hard maar doe je de compléet verkeerde dingen, waardoor resultaat uitblijft.

Als jij mij een beetje beter kent weet je dat ik een regelrechte go-getter ben en als het linksom niet gaat dan wel rechtsom.

Maar dit boek gaf me enorm veel inzichten. Voor mij hoe het aan te pakken met de droom van het huis in Frankijk met pubers die dan wel mee willen en dan niet.

En ook hoe dit voor je bedrijf kan werken.

Want vaak verliezen we het grote plaatje uit het oog. De droom. Waar je het allemaal voor doet. Ik spreek veel ondernemers die eigenlijk redelijk doelloos ondernemen.

Als ik dan vraag wat is je focus voor je bedrijf voor 2022, hoor ik: ik wil met een paar klanten fijn werken. En als ik dan vraag met hoeveel klanten en wat de omzet dan gaat worden voor 2022 dan weten ze het niet echt precies.

Daar kun je niet een serieuze business mee bouwen zo zonder plan.

En hierdoor krijg je ook:

  • Maandelijks gepieker om het krijgen van nieuwe klanten want je hebt geen overzicht in je aantallen leads en sales en welke strategie er anno 2022 echt goed voor je werkt.
  • Door afleiding wordt je voor het karretje van een ander gespannen.
  • De grote droom verdwijnt steeds meer naar de achtergrond

En voor je het weet ben je dan eind 60 en vraag je je af wat je nu eigenlijk gedaan hebt al die jaren. En waarvoor want wat je eigenlijk graag wilde bereiken is nu praktisch niet meer haalbaar.

Dus waar doe jij het eigenlijk allemaal voor? En ben je op koers of kun je wel wat hulp gebruiken?

Als je graag 20 % minder hard wil werken en meer omzet wil draaien en meer genieten, boek dan hier een strategiegesprek in

O ja en als je een money mind issue hebt; deze quote van Bob vond ik fantastisch om een anders naar geld te kijken.

I want more than I’ve got, not because I want more money but because I want to grow. I want to become more aware of my oneness with infinite intelligence, with God. If we really understand this and keep working on it, It’s going to happen but we have to keep working on it. We have to paint the picture of the good that we desire and write it down

Lees direct
business mindset

Work life balance voor jouw droombedrijf

Wat is de ideale lifestyle die je ook wilt gaan creëren voor je bedrijf?

“mijn moeder was lief, maar ze was altijd aan het werk?`

Vorige week vroeg één van mijn klanten mij:” Ireen, ik wil heel graag met je spreken, want volgens mij doe ik het echt helemaal niet. Ik ben alleen maar aan het werk. Ik heb dat bedrijf gebouwd waarmee ik heel veel klanten kan helpen. En ik ben zoveel aan het werk. Vrijheid heb ik niet en ik luister net naar jouw video waarin je zegt dat je van 10 uur tot 3 uur werkt en dat je genoeg sport. HOE heb jij dat gedaan? Hoe zit jouw leven dan in elkaar?”

Inderdaad werkte ik van 10 tot 3 ten tijde van de opgenomen video.
Mijn kinderen zaten destijds op school, gingen niet naar de naschoolse opvang omdat ze dat vervelend vonden en ik maar 5 minuten lopen van school af thuis werkte. Dus ik haalde ze na school op en dan waren ze thuis. Vaak ook met vriendjes. Drie zonen + vriendjes in huis en de hond, stel je maar even voor wat een drukke boel het was.  

Liever luisteren? Klik dan op de opname

De enige pauze die ik had was tussendoor om de hond uit te laten. Direct om 8 uur in de ochtend ging ik sporten en dat deed ik vier keer in de week. En ik had één grote groep cursisten die ik begeleidde tijdens die jaren. Ik had een grote lancering in oktober en ik de hele grote lancering in april. En dan had ik ongeveer veertig, vijftig cursisten en bij elkaar had ik mijn programma vol.

Ik had één assistent die mij hielp bij het begeleiden van mijn cursisten. Eens per twee weken coachte ik mijn cursisten online.  Iedereen kon aansluiten en vragen stellen. Een keer per dag deed ik mijn ronde op Facebook om de tussentijdse vragen te beantwoorden en verder deed ik een beetje marketing om toch zichtbaar te blijven. Het grote voordeel hiervan was dat ik enorm veel tijd had.

Er was ook een nadeel.

Op het moment dat ik moest lanceren, greep het me echt naar de keel: ik MOEST presteren. Want ik moest weer die 40- 50 klanten vinden voor mijn programma. En als je iets vanuit moeten doet staat er veel spanning op.

Dus daar moest ik wel iets op vinden,

Oplossing vanuit de markt

En eerste instantie kwam de oplossing vanuit de markt. Ook na mijn lanceringen bleven de aanvragen binnenstromen en dus besloot ik mijn programma ‘ongoing’ te maken. Maandelijks middels of een challenge of een webinar of gesprekken mijn programma te vullen.

En ik ben toen ook gaan kijken hoe wil ik leven. Ik begin nu om half negen. Ik werk tot twaalf uur. Dan laat ik de hond uit – we joggen samen een rondje, goed voor haar beenspieren want helaas heeft ze milde hd - gaan lunchen en dan heb ik van 1 tot 3 ook aan het werk. Daarna gaan we weer lekker wandelen.

Ik heb nu twee grote groepen cursisten en één keer per twee weken coaching.  Ik doe ook wel veel meer aan marketing en ik vind het ook heel erg leuk als online marketing strateeg. Het daagt mij uit en ik geniet er van om lekker te freewheelen.

Die hele spanning van dat moeten lanceren is eraf.

En ik ben blij dat die druk eraf is.

Ik heb ook genoeg vrijheid om minstens vier seminars voor Tony Robbins te begeleiden, meestal worden het er 6 of 7 trouwens. 🙂

Wat is dan jouw ideale lifestyle voor je business?

Dit is hoe ik het ideale plaatje hebt gecreëerd. En het is goed om met regelmaat te kijken: wat is dan jouw ideale lifestyle voor je business?

Dit verandert ook in welke fase van je ondernemerschap je zit. En om te voorkomen dat je je laat leiden door de uren dat je assistent wil werken, of wanneer je klanten met jou willen werken.

(Her) schets dan eerst eens jouw ideaalplaatje.

En om daartoe te komen is het natuurlijk heel belangrijk om te weten wat je wil bereiken op de lange termijn.  En niet alleen voor jezelf, maar ook voor je klanten.

Mijn missie is dat ik ondernemers leer hoe ze minstens 20% procent in de maand minder hard hoeven te werken in hun business, zodat ze meer vrijheid ervaren en ook kunnen doen wat ze ook heel happy maakt. En dat kan dus onder andere door ook online trainingen in te zetten of online programma's in te zetten. Of hybride te ondernemen: een gedeelte online en gedeelte stuk offline en live. Er zijn zoveel mogelijkheden.

Als jij nu kijkt naar jouw business, hoe zit dat dan voor jou? 

Wat jouw grotere missie en waarom wil je het bereiken?

Want je kan natuurlijk kei en keihard werken. Maar als je ook een gezin hebt met wie je ook heel graag meer tijd wil besteden dan je bent keihard aan het werk met die missie dan gaat het dus niet zo goed.

Want waar doe je het allemaal nu voor? Zoals ook in het boek staat van Stephen Covey hoe wil ik aan het einde van het leven terugkijken? Wil ik dan dat ze zeggen: “Mijn moeder was lief, maar ze was altijd aan het werk?`

?!

Daarom heb ik een paar vragen voor je. Als je hier antwoord op geeft creëer je hiermee je eigen ideale bedrijfsleefstijl die jou gaat dienen.

Hier komen ze:


Hoe zou jij heel graag willen leven?

Wat is dan bijvoorbeeld je ideale dagritme?

Waar wil je leven?

En wat hoeft dat niet in Nederland te zijn.

We zijn aan het kijken naar huizen in Frankrijk om te onderzoeken of we daar willen wonen. Want mijn business is zo ingericht dat we kunnen werken waar we maar willen.

Hoeveel uur wil jij ook werken per dag?

En op welke momenten ben jij op je best?

Wie ben jij als persoon en wat heb je voor focus momenten nodig op een dagelijkse basis. Want de één die heeft gewoon meer me time nodig en die wil ook niet de hele dag in de spotlights staan.

En ook dat heeft impact op het bedrijf?

En hoe jij het liefste je bedrijf wil runnen en hoe groot mag het worden?



Als je kijkt naar jouw ideale werkdag en je zou elke dag de hele dag moeten vergaderen en overleggen met een groot team, is dat dan jouw ideale job? Kan, hoeft niet. Dat is per persoon ook anders.

En als je bijvoorbeeld een kantoor hebt gehuurd, en je gaat daar elke dag heen om te werken met je assistentes en personeel, is dat wat je wilt?

Locatie onafhankelijk  werken

Maar is dat eigenlijk wel wat je in je core heel graag wil? Of wil je het liefst gewoon locatie onafhankelijk ergens werken?

Want je team kun je natuurlijk overal digitaal ook ontmoeten. Ik heb samen gewerkt met  assistentes in binnen en buitenland die ik nog nooit heb ontmoet in real life. En natuurlijk had ik dat ook leuk gevonden als dat wel zo was. We hebben goede samenwerkingen opgezet en dat kan met mensen overal ter wereld. En je hoeft niet per se ook een kantoor te hebben om een succesvol bedrijf te runnen.

Alles is mogelijk. Nou, als jij een idee hebt hoe je ideale werkdag eruit wil zien om het lekker flow te kunnen werken, ga er dan ook eens kijken naar je week en ga eens kijken naar:

Wat zijn dan goede momenten om mijn sales calls in te plannen?

Er zijn ook bepaalde momenten die het handigst zijn om ze te doen. Op maandag of  dinsdag bijvoorbeeld, dan kan je ze nog goed opvolgen. Zit daar een weekend tussen dan gaat dat minder goed.

Dus wat is dan ook een logisch moment om dat in te plannen? En past dat ook, zeg maar in jouw eigen ideale werkdag? Zo is het natuurlijk ook voor het geven van webinars.

Wat zijn dan ideale momenten voor jou om webinars te geven?

Natuurlijk moet je ook denken aan en wat is het handigste voor mijn ideale klant?

Maar denk eerst even aan jezelf ben ik echt vol in mijn energie en kan ik inderdaad leveren? En bij heb ik genoeg power en enthousiasme om dat webinar te geven?

En welk moment is dan daar geschikt voor in een week of in een maand?

Wanneer ben ik op mijn best om mijn klanten te coachen

Hetzelfde geldt voor het coachen van je klanten. Of je nu één op één coacht of in groepen. En wat is dan een geschikt moment voor jou om daar mee aan de slag te gaan? En natuurlijk kun je ook rekening houden met je klanten. Maar denk voor jouw ideale work lifestyle eerst aan jezelf.

Waarvoor jíj happy van?

En wat zijn ideale moment om echt die marketing te doen?

Als je echt een jaarplan heb en je hebt doelen gesteld. Je weet ook hoe je aan je klanten komt, dan weet je ook wat je exact te doen hebt aan marketing?

Kijk dan ook verder:

Wanneer is het een geschikt moment om te creëren?

Dus wanneer is mijn creativiteit om video's op te nemen of blogs te schrijven of podcasts te maken? Ik heb ook zo'n vast moment in de week ingepland. Heerlijk, ik kijk er altijd al naar uit. Daar staat ook in mijn agenda: Content creatie nooit in te vullen met andere zaken. Die momenten zijn heilig voor mij. Ga ook eens kijken welk moment in de week dat voor jou is.

En waar wil je nou eigenlijk naartoe?

Als je kijkt naar je bedrijf het grote plaatje, wat is dan ook de juiste grootte van het bedrijf wat je wil bouwen? Wil je het liefste alleen werken of wil je heel graag met een klein team aan mensen werken?  Of een groot team? Wat heeft jouw voorkeur?

Een simpel business model

Je kunt je bedrijf ook met een simpel businessmodel heel groot maken en je hoeft het niet heel gecompliceerd te maken.


You are the creator of your life and the manager of your circumstances


En jij staat aan het roer. Je kunt op ieder moment als zelfstandig ondernemer het roer om gooien als je niet happy bent in je bedrijf.

In de waan van de dag vergeten we soms ooit waarom we zijn gestart met ons bedrijf. En heel vaak is dat natuurlijk dat je complete vrijheid hebt en dat je zelf mocht bepalen met wie je werkt, wanneer je werkt en waar je werkt.

En toch kan het ineens voelen alsof je in een keurslijf wordt geduwd.

Ik nodig je graag uit daar eens  even uit te stappen. Om eens te kijken hoe simpel kan het eigenlijk zijn als ik weer de regie terug pak en bepaal:

Hoe wil ík werken?
Hoe wil ík dat mijn bedrijf eruitziet?

Ik wil je er graag wat meer over vertellen hoe je een simpel bedrijf kan bouwen waar je meer vrijheid krijgt in je business. Binnenkort ga ik hier een masterclass over geven.
Kijk even hier en meld je er voor aan.

En ga voor nu ga aan de slag met de vragen. Hoe wil je leven? Waar wil je leven? Waar wil je werken? Hoeveel uur wilde je werken? En hoe zit jouw optimale werkdag eruit? Ik wens je heel veel succes en zie je graag online verschijnen!

Lees direct
Zo tackel je het geen geld bezwaar in je webinar
webinar geven tips

Verrassende strategie waardoor je 50 % meer verkoopt tijdens je webinar.

Hoe briljant je webinar ook was, bezwaren hebben je deelnemers altijd. 

Hoe ga je hier nu zo mee om?

Als je weet wat de bezwaren zullen zijn van jouw deelnemers, neem die dan al van tevoren weg in het webinar. Je kunt dit tussen de content door doen, of als je je aanbod hebt gedaan.

Als geld een bezwaar is, - één van de meest gangbare bezwaren -  

Zeg dan bijvoorbeeld:  je hebt het waarschijnlijk gedacht dat  je het aanbod interessant vindt, maar je hebt er geen geld voor. Neem dit vooraf gewoon al weg door glashelder te maken wat de training ze oplevert. En niet alleen tijdens het traject maar er ook na.

En als je geen ondernemers traint zoals ik, maar particulieren, benoem dan ook wat het ze oplevert als ze de training hebben gedaan. Welk effect heeft het op hun relaties met partner/ kinderen, toekomst, potentie, en groei die ze ervaren. Gezondheid en persoonlijke ontwikkeling.

Als je dit goed helder kunt maken is het bezwaar getackeld.

En dan zal je deelnemer ook denken van “hey, ze kent me inderdaad. Die vraag had ik precies!”. Dus dat geeft nog echt dat extra stukje connectie.

Refereer ook elke keer weer terug naar je programma, dat je inderdaad tegen bepaalde zaken aanloopt en je je deelnemers hier ook mee helpt in je programma. Geef wel alvast een tip waaraan ze iets aan hebben en de verdere details verwijs je naar je programma.

Dan heb je daar ook weer even een haakje gemaakt. 

Gebruik hier ook zinnen waarmee ze zich kunnen voorstellen hoe het zal zijn we gaan samenwerken. Je neemt ze eigenlijk mee in het proces waarin ze voor zich zien dat ze met je samenwerken. De Q en A is het aangewezen moment om ook te verkopen.

Ik zie dat vaak ook misgaan bij veel mensen die ook webinars geven.

Vaak zijn we opgelucht dat het webinar gedaan is.  Je voelt je misschien zelfs Miss Tellsell en je stem haperde ook nog tijdens de momenten waarop je je aanbod deed. Daar ben je vanaf, waar is de END knop?

Juist de Q en A is zo’n cruciaal onderdeel waarin vele deelnemers besluiten of ze wél of niet gaan samenwerken.

Maak echt weer die connectie met de deelnemers: ze zijn op het allerwarmst nu.

Ga ik het doen of niet, en ja, je kunt precies dát verkeerde zeggen waardoor bloedhete deelnemers toch op de knop “leave webinar:  klikken.

Of .... de deelnemers krijgen nu antwoord op hun vragen besluiten met je te gaan werken.

Wanneer je 1-2 vragen beantwoord tijdens dit gedeelte en afsluit dan koelen je deelnemers onmiddellijk af. Die hele honger naar meer en naar echt meedoen met je programma zwakt af omdat er ook allerlei stemmetjes opduiken in het hoofd waardoor mensen denken ja, het is toch niet voor mij, want dat is wat er allemaal gaat gebeuren.

Praktische tip: maak een lijstje met vragen die je over het algemeen vaak gesteld krijgt, zodat je daar al mee kan beginnen en dat je die inderdaad al kan beantwoorden. Dan ga je daarna over tot de actuele vragen die er zijn en die worden gesteld in de in de chat. En je kunt bijvoorbeeld zeggen ”Vragen die ik altijd krijg zijn:. Hoe lang duurt de training?” En dit heb je misschien al gezegd, maar dat weten ze niet meer. En nu kun je zeggen:

“De training duurt zes maanden. Of ”We werken 6 maanden samen en hebben dus zes maanden ondersteun ik van waar je nu staat tot het resultaat x “.

Welk antwoord zorgt voor een beter gevoel denk jij?

Nog een tip: Read between the lines. En daarmee bedoel ik: Geef antwoord op de vragen die ze eigenlijk niet durven te stellen.

“Wat als ik vastloop?” 

Mensen kunnen altijd vastlopen en dat is ook een cruciaal moment waarop mensen kunnen afhaken. En voor jou als trainer is het belangrijk om te weten wanneer dat gebeurt.

Wat ik dus zeg: “misschien denk je wel, wat gebeurt er als ik vastloop?”

Dat zal ik je vertellen. Dit is wat ik zeg, en het is volledig op waarheid berust. We hebben de ondersteunende zeer inspirerende Facebookgroep waarin we je enthousiasmeren, waarin we je oproepen tot actie, waar je je vragen in kan stellen. Voor aanmoediging is dat is die groep ook. Daarnaast hebben we de coaching die ik zelf doe. Elke twee weken zien we elkaar en kun je  al je vragen stellen, zodat je weer lekker door kan gaan. Ik neem je echt aan de hand in de training en ik zal je altijd verwijzen naar de volgende stap in wat je kan doen. En het is mijn eer te na om je te laten gaan omdat je vastloopt van het vastlopen bestaat niet. Ik zie dat eerder als het moment waarop je eigenlijk een vraag heb die beantwoord mag krijgen.

Neem hier echt ruim de tijd voor. Mijn Q en A’s duren makkelijk een half uur tot 45 minuten.

Samenvattend: Weet waar je deelnemers  staan en weet wat ze ook nodig hebben. Maak echt een diepe connectie zodat ze klaar zijn om te kopen. En ze moeten echt je leren en leuk vinden en vertrouwen.

In mijn training Online Doorbreken leer ik je hoe je een echt solide webinarsysteem gaat bouwen. En niet alleen dat stuk content wat je gaat delen en wat je wel en niet zegt in je webinar. Maar het hele stuk dat voorafgaand en achteraf nodig is voor optimaal resultaat. Wat zeg ik op Social media? Wat voor mail sturen ik vooruit? Voorafgaand aan mijn webinar? Wat zeg ik nu precies tijdens mijn webinar? Wat doe ik na afloop? Wat stuur ik na afloop voor e-mails? En dat is allemaal wat ik je leer in het Online Doorbreken programma. En dat is nog maar een heel klein onderdeel eigenlijk daar uit, maar essentieel om echt heel goede webinar te kunnen gaan geven.

Heb je serieus interesse steengoede webinars te geven waarin je direct klanten maakt?

Ik kan je helpen middels het Online Doorbreken Traject. 

Kijk hier vast even wat het inhoudt:

 


Lees direct
Webinar onderwerp kiezen

Gratis E-book Wervende Webinartitels

E-boek Wervende Webinartitels

Het is soms lastig om een titel te bedenken die én de lading dekt en de juiste deelnemers aantrekt voor je webinar en online workshops.

Deze week had ik mijn creatie ochtend  en ben ik hiermee aan de slag gegaan.

Ik heb een gratis E-book Wervende Webinartitels & Werkblad geschreven waarin 4 formules staan voor eindeloos veel impactvolle webinartitels.

Hiermee trek je volle webinarzalen vol ideale klanten.


Met deze vier formules kun je eindeloos variëren. Samen met de formules heb ik ook alvast wat prikkelende voorbeelden bedacht, zodat je direct inspiratie hebt om jouw eigen unieke titel te schrijven die de lading compleet dekt!

Ook er zit een praktisch werkblad bij waar je direct jouw combinaties op kunt schrijven.

Zeker in deze tijd worden webinars steeds populairder. Je hebt de sales webinars, kennis webinars, online workshops met aanbod, lunch en learns met aanbod of naar een 1 op 1 gesprek. Ontdekken hoe je je webinar vol krijgt met de leukste deelnemers? Begin dan hiermee!

Het resultaat hiervan is dat je je eigen ideale klant gaat aantrekken door die enorm krachtige webinartitel.

Vraag hier het E-book Wervende Webinartitels  & werkblad pdf aan of klik op onderstaande foto

Lees direct
Online cursus maken

Blended learning voorbeelden: zo maak je online leren fun en krijg je betere resultaten

De link is naar je toe! Je ontvangt deze per e-mail. Misschien vind je dit blog ook interessant om te lezen:

E-learning trends 2022

Ben jij tijdens de pandemie  ook gestart met het digitaliseren van je bedrijf?

Uit noodzaak, omdat het echt niet anders kon op dat moment?

En op het moment dat er weer offline mogelijkheden waren draaiden je toen het digitale aanbod de nek om, omdat offline beter was? 

Vertrouwder was in elk geval?

Deskundigen zeggen dat het oude normaal eigenlijk niet normaal was, omdat de nadruk te veel lag op één manier van trainen of leren. En dat dat we nu naar een mix ofwel een hybride model van trainen mogen gaan.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik hou er ongelofelijk van om echt verbinding te maken. Het liefst IRL.

En toch kan er zo enorm veel online.

Geheel online, blended of hybride,  het werkt enorm krachtig, als er meer wordt ingesteld op leerervaringen.

We kunnen ook in de toekomst niet zonder, zonder online ondernemen en online trainen. Ik hoef je niet te vertellen waarom en als we het waarom ook achter ons laten en kijken naar alle mogelijkheden, dan kan er alsnog een wereld voor je open gaan.

Ik geef je hieronder wat voorbeelden hoe jij dit nu kunt toepassen in jouw bedrijf

Blended learning voorbeelden: 

Je klanten blijven enorm gemotiveerd door positieve leerervaringen aan te bieden en door die andere vormen aan te bieden nemen ze de content nog beter op.
Je hebt vast gehoord van leerstijlen, mensen hebben allemaal onbewust een voorkeur hoe ze het beste leren. 

De bekende leer strategieën zijn: auditief, visueel, kinesthetisch, digitaal, bewegend leren en samen leren.

Door hier rekening mee te houden creëer je positieve leerervaringen online.

Gamification

 

Je kunt voor het gedeelte samen leren bijvoorbeeld gamification in bouwen. 

Denk aan games, quizes of video's voor of na de online trainingssessies. Of het nu klassikaal, face-to-face, virtueel of in je online training is.

Het idee is om te empoweren. 

En dat lukt er echt mee! Ik geef je 3 voorbeelden hoe je dit kunt toepassen.

1

Voorbeeld 1 - Kahoot 

Klassikaal zijn korte quizen met Kahoot hilarisch. Verzin als trainer een prijs, zoals een gaaf boek of een online extra les.

De echte spelletjesmensen zijn niet te stoppen en gaan voor de volle winst!

2

Voorbeeld 2 - Padlet

Ook met Padlet kun je een spel element toevoegen. Doe bijvoorbeeld een masterclass over een onderwerp en laat mensen samen online een ABC invullen op tijd. Degene die het meest heeft ingevuld wint…

3

Voorbeeld 3- Reflectievragen en breakoutrooms

Ook kun je goed werken met reflectievragen en tussentijds “thinking music” aan te zetten. Plaats daarna je klanten in groepjes in een breakoutroom in Zoom en laat ze met elkaar delen wat hun grootste inzicht was ter inspiratie.

Jij als trainer kunt de breakoutrooms monitoren en hier en daar bij sturen waar nodig.

Wil je meer leren over hoe je je klanten nog meer waarde kunt bieden met blended en hybride trainen?


Boek een gratis Doorbraak Gesprek  

Lees direct
Online cursus maken

Blended learning voorbeelden: zo maak je online leren fun en krijg je betere resultaten

E-learning trends 2022

Ben jij tijdens de pandemie  ook gestart met het digitaliseren van je bedrijf?

Uit noodzaak, omdat het echt niet anders kon op dat moment?

En op het moment dat er weer offline mogelijkheden waren draaiden je toen het digitale aanbod de nek om, omdat offline beter was? 

Vertrouwder was in elk geval?

Deskundigen zeggen dat het oude normaal eigenlijk niet normaal was, omdat de nadruk te veel lag op één manier van trainen of leren. En dat dat we nu naar een mix ofwel een hybride model van trainen mogen gaan.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik hou er ongelofelijk van om echt verbinding te maken. Het liefst IRL.

En toch kan er zo enorm veel online.

Geheel online, blended of hybride,  het werkt enorm krachtig, als er meer wordt ingesteld op leerervaringen.

We kunnen ook in de toekomst niet zonder, zonder online ondernemen en online trainen. Ik hoef je niet te vertellen waarom en als we het waarom ook achter ons laten en kijken naar alle mogelijkheden, dan kan er alsnog een wereld voor je open gaan.

Ik geef je hieronder wat voorbeelden hoe jij dit nu kunt toepassen in jouw bedrijf

Blended learning voorbeelden: 

Je klanten blijven enorm gemotiveerd door positieve leerervaringen aan te bieden en door die andere vormen aan te bieden nemen ze de content nog beter op.
Je hebt vast gehoord van leerstijlen, mensen hebben allemaal onbewust een voorkeur hoe ze het beste leren. 

De bekende leer strategieën zijn: auditief, visueel, kinesthetisch, digitaal, bewegend leren en samen leren.

Door hier rekening mee te houden creëer je positieve leerervaringen online.

Gamification

 

Je kunt voor het gedeelte samen leren bijvoorbeeld gamification in bouwen. 

Denk aan games, quizes of video's voor of na de online trainingssessies. Of het nu klassikaal, face-to-face, virtueel of in je online training is.

Het idee is om te empoweren. 

En dat lukt er echt mee! Ik geef je 3 voorbeelden hoe je dit kunt toepassen.

1

Voorbeeld 1 - Kahoot 

Klassikaal zijn korte quizen met Kahoot hilarisch. Verzin als trainer een prijs, zoals een gaaf boek of een online extra les.

De echte spelletjesmensen zijn niet te stoppen en gaan voor de volle winst!

2

Voorbeeld 2 - Padlet

Ook met Padlet kun je een spel element toevoegen. Doe bijvoorbeeld een masterclass over een onderwerp en laat mensen samen online een ABC invullen op tijd. Degene die het meest heeft ingevuld wint…

3

Voorbeeld 3- Reflectievragen en breakoutrooms

Ook kun je goed werken met reflectievragen en tussentijds “thinking music” aan te zetten. Plaats daarna je klanten in groepjes in een breakoutroom in Zoom en laat ze met elkaar delen wat hun grootste inzicht was ter inspiratie.

Jij als trainer kunt de breakoutrooms monitoren en hier en daar bij sturen waar nodig.

Wil je meer leren over hoe je je klanten nog meer waarde kunt bieden met blended en hybride trainen?


Boek een gratis Doorbraak Gesprek  

Lees direct