Wet van de aantrekkingskracht toepassen op je business
Geen categorie

Waar kan jij wat super -ondernemers- power bij gebruiken?

Waar kan jij wat super -ondernemers- power bij gebruiken?
Waar hou jij je nu nog véél te klein. Waar mag je groter denken?

Waar stel jij je mooie plannen uit en laat je leiden door uitstel gedrag, perfectionisme misschien?

Waar laat jij je voor karretjes van anderen spannen of luister je teveel naar je innerlijke criticus?

Geen oordeel! Been there en goed nieuws het is af te leren!

Het ondernemerschap is één groot persoonlijk ontwikkeltraject.

Vorig jaar maakte ik mijn plan voor een traject wat ik wilde opstarten waarvan ik wíst dat het niet makkelijk zou worden. En het was ook niet makkelijk, ik moest mijn weg vinden. Dus ik sprak met heel veel ondernemers en ik tweakte en schuurde aan het aanbod tot het paste als een handschoen. En toen vond ik EXACT de fijnste deelnemers voor mijn nieuwste traject Quantum Leap. YES!

De innerlijke criticus moest ik best vaak in de hoek terug bonjouren hoor, tijdens de zoektocht naar het tofste aanbod voor deze deelnemers. "Ze gaan toch niet helemaal naar Frankrijk rijden voor jou!" Voor sommigen is het Forepark in Den Haag al ver. Haha.

Terug naar jou. Best een rit hé dat ondernemerschap.

Er is één ding, één kwaliteit, één superpower die jou altijd kan helpen.

Dat is jouw Inner BADASS Zo noem ik dit alter-ego dat ik oproep als ik ff niet in mijn kracht sta. Want hé ik sta ook niet altijd als de meest zonnige verschijning op. Zeker niet nu het best een uitdaging is een huurwoning te vinden waar ik mag wonen met mijn twee Australian Labradoodletjes. Daar slaap ik momenteel toch wat slechter door. Zeker als ook blijkt dat het vakantiepark vol is, althans de huisjes waar ook honden in mogen. En het is zo 28 februari. (SLIK)

Dus die Inner Badass is EXTREEM belangrijk voor mij momenteel. (Ik heb inmiddels een aanhuurmakelaar in de arm genomen, by the way. Morgen ga ik wat bezichtigen)

Waar kan jij wat super power bij gebruiken?

Welke stoere plannen heb je opgeschreven en vind je nu toch best een tikkie spannend waardoor echte actie nog niet is genomen?

En als je een grotere versie van jezelf bij de kladden grijpt, Wat ga je doen.

Zou je meer video maken en plaatsen op LinkdeIn?

Een podcast starten en publiceren. Meer bloggen, nieuwsbrieven versturen ( en je niets aantrekken van de uitschrijvingen)

Een webinar geven, een online workshop, een online training?

Spreken op het podium?

Ik daag je uit je Inner Badass te claimen en om je daarmee te helpen hebben Jeanette Diepenbroek en ik een fantastische challenge ontwikkeld.

Doe mee, je ontvangt tijdelijk gratis:


1

4 korte - never gepubliceerde coachtool lessen: praktisch én spiritueel inclusief

Lorem ipsum dolor amet thundercats hot chicken ethical, neutra keffiyeh woke actually flannel. Ennui hot chicken echo park put a bird on it artisan pitchfork dreamcatcher wayfarers vexillologist poutine waistcoat la croix prism tacos. 

2

Zichtbaarheid claimen; we stoppen met het hannesen in de marge.

Zichtbaarheid claimen; we stoppen met het hannesen in de marge. We geven je heel veel inspiratie om maanden vooruit te kunnen en je geen uitstelgedrag meer hebt, omdat we ook kijken naar wat zorgt voor tussentijdse stagnatie. Denk aan planning, afleiding, focus verlies en het gebrek aan de juiste strategie... Maar ook aan blokkades en overtuigingen die je tegenhouden. Hier nemen we afscheid van voor eens en altijd

3

Money & Overvloed: wat is je blokkade op geld nu eigenlijk? 

We transformeren je energie om alle rijkdom te ontvangen met een krachtige oefening:
De wet van aantrekkingskracht leer je inzetten voor jouw business doelen




En ook:

Je herontdekt je unieke kracht die er voor zorgt dat de juíste klanten zich als een magneet op je aangetrokken voelen en niet kunnen wachten om met je te gaan werken

Jouw resultaat:

Praktische opdrachten om het geleerde écht te integreren

Stel ons al je vragen tijdens de live masterclasses

In vier dagen claim je je INNER BADASSNESS en ga je vol trots en actiematig je ambities achterna. Uitstelgedrag? Klein denken? Perfectionisme? Karretjes van anderen? NO more!

Je ontvangt onze masterclasses, opnames met opdrachten.

Ga je de uitdaging aan? Klik op de link of de button en meld je aan




Lees direct
Internet Marketing Tips, Klanten vinden, webinar geven tips, Webinar onderwerp kiezen

Hoe kies je een goed webinar onderwerp waar men massaal op inschrijft?

Heb je een product of dienst die je online wil verkopen?

Die je écht massaal wil verkopen?

Een jaarpogramma. (online) training, workshop of een event, coaching pakketten, strategiegesprekken?

Om deze massaal te verkopen kun je natuurlijk  e-mailmarketing inzetten. Dat kan echter maar tot een bepaald bedrag. 

Max € 300 zo.

Wat nog veel effectiever en winstgevender is het geven van een webinar.

Want in een webinar ga je onmiddellijk veel beter de verbinding aan.
De resultaten van een goed verkopend webinar zijn magistraal.

In april zette ik meer dan een ton met mijn webinars.

Ja, in één dag

Wil je nog meer bewijs dat dit echt de online tool is om online te verkopen?

Webinars geven vind ik fantastisch.

Echter net voor ik mijn webinar scherm aanzet even niet hoor. Ik ren dan zeker 3 keer de trap op of af.

Heb ik genoeg water staan?

Doet mijn geluid het wel?

Klopt de aanmeldpagina. Nog even een keertje checken….

De webinarkriebels en de webinarzenuwen krijg ik dan.

En “Oh, wat als ik nu de verkeerde link heb doorgestuurd en de helft niet kan komen opdagen.

Ja, van-die-dingen heb ik nog ook steeds. En natuurlijk gaan er dingetjes mis. Ook die verkeerde link is wel eens toegestuurd helaas.

Of dan komt mijn zoon met een tussenuur thuis tijdens mijn webinar zonder sleutel en belt net aan terwijl ik mijn aanbod doe.

Aaaarghh… eerder schreef ik hier al eens een blog over en weet je … die blunders horen erbij. Het maakt niet uit. Mensen vinden het alleen maar geweldig als dit gebeurt.

“Hahaha” lees je dan in de chat. “Je lijkt wel een echt mens!”

Je kijkers denken dan ook: hé als dat haar gebeurt …. En ze heeft toch zulke goede resultaten. Waarom zou ik het dan ook niet kunnen. En daar deel ik deze alinea ook voor. Hopelijk haal ik hiermee een bezwaar weg, je kunt ook webinars geven als je hondentrainer bent en de bel zou af kunnen gaan en de honden zouden aanslaan…

Dat maakt het juist heel krachtig. Ik hoop dat je inziet dat het ook voor jou kan werken.

Jij kunt dit ook.

Na zo’n webinar hebben we weer een heel ander soort webinargevoel.

Het meest fantastische en ook verslavende gevoel dat er bestaat: “webinareuforie.”

Je luisteraars zijn laaiend enthousiast. Je zet in een uurtje meer dan 10.000 euro om.

DAT! IS! GEWELDIG!

En dit is voor iedereen met een online product mogelijk. Als je weet wát je moet vertellen en wat je geeft aan inhoud in het webinar.

Dus het begint bij het onderwerp:

Het moet natuurlijk een beetje sexy zijn.

Uitdagen.

Een resultaat beloven én waarmaken!

Ik zie teveel flut webinars langskomen waarin wel 20 minuten wordt uitgeweid over de webinar trainer zelf. Je moet natuurlijk weten wie het verhaal met je deelt maar in een webinar van een uur 20 minuten babbelen over jezelf is niet in verhouding.

En bestaat een goede verhouding.

Ik geef je alvast een goed idee hoe je tot een goed onderwerp kan komen waardoor je veel meer deelnemers krijgt en klanten maakt in je webinar.
Denk aan je ideale klant. Denk aan zijn of haar probleem.

En vraag hem of haar in gedachten:

“Wat zou je het allerliefste willen?”.

……………………….……………………….……………………….

Schieten er al een aantal ideeën in je hoofd? Schrijf ze op!

Dit idee ga je verwerken in je titel.

Wat heel goed werkt is een aantal stappen aan te bieden die een bepaald resultaat beloven


In een aantal stappen bijvoorbeeld:

  • In 6 stappen om een betere relatie te krijgen met je puber
  • In 7 stappen om succesvol online te ondernemen
  • De 11 stappen die elke ouder moet kennen om te weten hoe je je baby kan laten doorslapen en jij weer fris opstaat

En geheimen doen het ook altijd heel goed

Iedereen wil het geheim leren kennen achter … het probleem waar zij mee kampen, toch?

  • 5 geheimen van een succesvolle online cursus
  • De 6 geheimen van een gezonde liefdesrelatie
  • De 7 geheimen hoe je je puppy zindelijk krijgt

You get the clue?

Wat wordt jouw topic?

Waar ga jij het over hebben?

Heb je hier een mening over die je graag wil delen? Laat het dan hier weten!

Meer leren over mijn geheime wapen: en leren direct te verkopen in je webinar? Druk op de knop hieronder om te starten.

*Let op: eenmalig masterclass, wees er snel bij!*



Auteursrecht foto:  123RF Stockfoto

Lees direct
recessie 2022: word een unstoppable ondernemer
Geen categorie

recessie 2022: word een unstoppable ondernemer

Recessie 2022: zo word je een unstoppable ondernemer

Vind jij het ook momenteel best een ingewikkelde tijd voor jou als ondernemer?

Er is IETS dat je kan helpen.

Je vertrouwen in je ondernemers skills.

In kansen en in groei.

Tony Robbins zegt dit over deze ingewikkelde tijd. De tijd waar we nu in leven, is een cyclus die constant weer terugkeert. 

We zitten nu op het tweede vlak, bad times create strong people.  Goed nieuws dus, eigenlijk:  we komen er sterker uit uiteindelijk.
Dus het is zaak dat je bij blijft en kansen ziet.

Waar kun je zelf op letten op het moment dat je je ‘shaky’ voelt.

Misschien denk je:

Ik ga een tandje minder. Minder investeren in mijzelf. Ik kap met trainingen volgen. Ik stop met adverteren. Ik ben op mijn hoede.

En toch is dit een tijd waar het er op aan komt.

Waar de meeste mensen wachten.
Waar mensen bevriezen.

Het kleiner spelen.

Kijken waar het heen gaat met de wereld.

Maar als je alleen maar dit uit dit artikel meekrijgt: dat is het tegenovergestelde van je moet doen.

Dit is de tijd om te innoveren


Om te creëren.

Om je potentie volledig uit te nutten.

Want er komt niet veel concurrentie aan.

Dit is waar er nu juist kansen liggen. Voor JOU.

Ik bouwde mijn bedrijf midden in de crisis in 2008 en floreerde. Via marktplaats 🙂 In 2020 had ik mijn beste jaar ooit.

Mijn business ontplofte.

Had ik dat voorzien?

NEE! Maar ik stopte niet met zien van kansen. De advertentiekosten dropte naar een paar euro per lead en ik investeerde in de advertenties voor mijn challenges en kebang! Ik deed mijn grootste lancering ooit. Een ton in 1 dag. (OMG)

Het is begrijpelijk dat je eerder in de angstmodus duikt dan naar groei

Want wat er met onze brein gebeurt in tijden van recessie is dat we ons focussen op hoe het verkeerd kan gaan.

En tegelijkertijd heb je een keuze.

Je kunt je net zo goed focussen op de kansen die er juist nu liggen. 
Juist nu kan je business enorm floreren.

Door Unstoppable Te Worden. 

Door in te spelen op wat er gebeurt

Juist nu kun je meer mensen helpen. 

Dat brein gaat dan van “ahhh” naar “Wauw”.

Want jij hebt de regie.

Er is dus één ding wat we moeten beschermen in tijden van recessie. En dat is onze business mindset en ons vertrouwen.

Bescherm dat vertrouwen in jezelf en in je ondernemers skills

Ik ga wat controversiële tips geven maar het helpt je vertrouwen te beschermen en positief te blijven.

Zo bouw je vertrouwen op als je voelt dat je shaky wordt.
Wees super alert op waar je gedachten heen dwalen….

3 tips om unstoppable te ondernemen, juist nu

  • Schrijf je compelling future op. Wat wil je volgend jaar bereiken en hoe ziet je beste jaar er uit, wat zet je om, waar ga je heen, met wie werk je, hoe voel je je op dagelijkse basis. Wat is de You 3.0!
  • Baal er stevig van als je niet doet wat je zegt dat je zou doen. Bekijk je compelling future opnieuw. Maak er een droomboard van. Maak het visueel. En grijp jezelf bij de kladden, neem een accountability buddy, schouders eronder en go!
  • Own dit nieuwe mantra: Ik ga door, tot het mij lukt. Succes bereik je niet ‘overnight’. Je tweakt en je zoekt, je evalueert en je groeit. Soms zit je er net maar 2 mm vanaf en ligt het daar op je te wachten. Ga dóór! 

En stop hiermee:

  • Externe media: Kijk minder naar het nieuws. Het brengt je alleen maar twijfel en narigheid, je krijgt alleen maar te zien wat er op dit moment FOUT gaat in de wereld. Doe het bijvoorbeeld een week gewoon niet. Kijk eens hoe je je voelt.
  • Vergelijking: Vergelijk je niet met anderen. Social Media laat je zien wat er allemaal mogelijk is én is zo verleidelijk omdat je vaak start met je te vergelijking met wie dan ook. Je weet helemaal niet wat er in het leven om gaat van de ander. Comparison is a thief of joy en steelt je vertrouwen. Doe het minder… doe het niet. Vergelijk jezelf met wie je vorige jaar was en nu. Dat is pas een eerlijke vergelijking.
  • Let op je innerlijke criticus. Het Imposter syndrome ligt op de loer… kijk naar het verhaal dat je jezelf vertelt op het moment dat je gestrest voelt en gespannen bent of bang gevoel. "Ik bent een uitsteller en een lapswans, Ik bent een digibeet, ik ben nog niet de expert, wie zit er op mij te wachten...." Allemaal bullshit story’s die je niet versterken. Je brein kan zich goed focussen op wat verkeerdgaat en je op je kop zitten. Wees je er bewust van dat jij kunt beslissen waar je je op richten. Verander je focus. Denk weer aan je groei het afgelopen jaar…

Ik sluit graag positief af 

  • Kijk naar wat en wie je kunnen versterken. Een community met likeminded ondernemers die willen groeien,  inspirerende video’s (you tube  mijn kanaal begint zich te vullen met korte inspirerende pareltjes!) en werk dagelijks en bewust aan je business mindset. Zie het als een spier die je traint…hoe meer je bewust bent van hoe je de regie kan pakken, des te sterker je wordt. 
  • Modeleer wat werkt: Het slimste om te doen als je wil groeien is om niet alleen het wiel gaan zitten uitvinden Kijk naar het plan dat andere succesvolle ondernemers gebruiken. Neem het plan over, laat je aan de hand nemen.

En pas op voor de tyranny of how want ook hierdoor kun je bevriezen

Je staat mogelijk op met gedachten als:

Hoe krijg ik meer klanten

Hoe blijf ik positief

Hoe maak ik meer geld.

Verander het hoe in deze naar wie!

Wie is al daar waar ik heen wil, wie is mij voorgegaan, wie kan mij meer leren.
Dit helpt je op weg! 

Ik hoop dat dit je artikel je inspireert.  Laat het hieronder weten, dat waardeer ik zeker!

Tot slot, als we het over modelleren en plannen hebben:

Sinds 2011 zorgen mijn online trainingen altijd voor een tweede inkomensstroom. Heb jij dit al voor elkaar?

Zo niet, dan heb je een goed plan nodig!

Heb jij een goed plan voor je online training? 


Of kun je wel wat hulp gebruiken?

Speciaal voor ambitieuze ondernemers die echt in actie willen komen geef ik een gratis Masterclass waarin ik stap voor stap uitleg hoe jij moet beginnen aan het creëren van zo’n online training en hoe je er een daverend succes van maakt. In tijd én in geld.

Bespaar je kostbare tijd door gewoon even gratis mee te doen en help straks veel meer mensen tegelijkertijd. Je krijgt direct een grote voorsprong en antwoord op al je prangende vragen!
Meld je hier eventjes aan >> 

Lees direct
business mindset

Perfectionisme loslaten, ontdek de kracht van imperfectie

Ben jij iemand die eindeloos aan het tweaken is tot alles RETEgoed in elkaar steekt en alles, ALLES, klopt?

Maar weet dat het ook niet in één keer perfect hoeft te zijn. In dit artikel ontdek je de kracht van imperfectie en hoe jij dit kunt toepassen in je (online) business

Ik hoor van dat ondernemers vastlopen door de wens het écht héél goed te doen, daardoor bevindt er zich GOUD in de computers van veel ondernemers en worden er vele vele euro's weggegooid. Jouw tijd is geld waard en dat getreuzel en gemauw kost je je ondernemersplezier en laten we wel wezen: klanten en dus GELD.

Het kan nog niet online, want de weggever is nog niet goed genoeg.

Of de landingspagina moet eerst nog geoptimaliseerd worden, dus ik zet hem nog niet live. En dat gaat met vele projecten in het ondernemerschap zo

Waarom perfectionisten zelden gelukkig zijn....

Ze struggelen,  Ze twijfelen, hebben kopzorgen, piekeren en liggen wakker.
Als jij dit bent, hoeveel uur per week besteed je dan eigenlijk aan dat oppoetsen van online trainingen, webinars, weggevers en breng je ze nooit uit omdat het niet goed GENOEG is? En hoeveel verspil je aan het gepieker over klanten, omzet, doodlopende funnels en onafgemaakte projecten...?

Zo proef je nooit het succes....

Ook het maken van online trainingen  is best wel een project.
En toch.... Het wordt niet perfect te zijn. Dit kan zelfs nooit perfect worden. Want je zal telkens nieuwe inzichten krijgen. Alles heeft groei nodig. En die groei ervaar je ook door het synchroon aan te pakken: het in de markt zetten én door ontwikkelen.

Dan doe je de ervaring op om het te optimaliseren. Want, een online training is niet in steen gebeiteld . En dat kan best wel spannend zijn natuurlijk. Want ja, mensen kunnen er zomaar op gaan reageren als je het neerzet. En je kunt dit zien als kritiek, (valkuil voor de perfectionist.... de innerlijke criticus gaat dan makkelijk met je aan de haal....) 
Maar bekijk het dan zo: je leert en krijgt een inzicht waardoor het nog beter wordt.

En... je hoeft niet eens met de feedback iets te doen.... wat uiteindelijk bepaal je dat ook zelf.
 
Een structuurjunkie kan vreselijk behoefte hebben aan genummerde lessen bijvoorbeeld. Die zal je vragen: "kun je de lessen niet doornummeren? Dan weet ik waar ik ben gebleven."

Iets wat voor jou wellicht niet handig is omdat je het anders wil aanbieden. En in een goed LMS, (learning management systeem) kun je meegeven waar de cursist is gebleven, zodat hij dat gewoon kan opslaan, dan is dat hele doornummeren niet eens nodig.

En natuurlijk krijg je ook feedback waar je fantastische inzichten door krijgt.

Waardoor je online training, webinar of e-book nóg beter wordt dan je zelf had kunnen bedenken. 

En door de tijd heen krijg je mogelijk ook nieuw voortschrijdende inzichten.


Dat is de kracht van imperfectie...


En ben ik daar NIET 'schuldig' aan, ben ik dan zo'n miss perfect? Haha, néé! Mijn coach leerde mij ooit imperfect action is better than perfect inaction ... en dat klopt TOTALLY.

Onlangs wees Idelma Del Mar mij op mijn verborgen goud... ik maak namelijk elke week inspirerende videootjes, verre van perfect met een maandagmorgen gezicht.... die zo imperfect zijn en puur, en waardevol dat ze je compleet aanzetten. Week na week.

En die, juist die... die gaan we op You Tube zetten. Want daar heb ik veel kansen laten liggen. Vanwege de uhs en ahs en laten we wel wezen, stomme ijdelheid . Ben je al benieuwd, kijk dan hier en abonneer je hier op mijn You Tube Kanaal...

Evalueer je acties en groei

Perfectionisten zijn vaak bang om te falen. Daardoor blijven ze maar achter hun eigen staart aan rennen.

Maar wat als falen niet bestond?

Want evalueer jij je acties? Ik doe dit continue. Hierdoor wordt wat ik doe altijd weer beter en beter. 

En de som van dit alles maakt je een succesvolle ondernemer. 

Wat succes ook voor jou mag zijn. Want dat bepaal jijzelf en perfectionisten hebben daar ook wel moeite mee. Want die vergelijken zich continu met alles en iedereen. En daar wordt je niet alleen doodmoe maar ook nog eens stikongelukkig van.

Je kunt jezelf alleen vergelijken met wie je gisteren was. Dus zie je groei daarin, zie de lessen die je leerde, waardeer jezelf voor elke stap die je weer gezet hebt. 

Snijdt dit verhaal hout? 

Ik heb nog heel wat meer geheimen die ik met je wil delen. Ook dát ene dat voor mijn doorbraak zorgde, na jaren omzetten te draaien van 30k.

Ben je ook benieuwd naar "Hét geheim" dat niemand je vertelt, dé basis achter het succesvol online ondernemen?

Klik dan hier >>

Maak van je leven een masterpiece
dankzij

"Het best bewaarde geheim" voor jouw doorbraak 
naar minstens € 10.000,- extra per maand 
met maar 6 uur klantentijd
Ontdek hét geheim >>

Lees direct
Wat is een online programma
Geen categorie

Online programma – Wat is een online programma?

Wat is een online programma?

Online Programma is een ander woord voor een online training of een online cursus, aangevuld met ondersteuning. Dit noemen we ook wel een blended learning. Gemixt dus net als in je keukenmachine. 

Iedereen kan zijn eigen online cursus kan maken en de E-learning markt zit nog steeds heel erg in de lift. Nederlanders besteedden in het afgelopen jaar voor €3,8 miljard aan e-learning  Het afgelopen jaar groeide de hele e-learning markt met €1,1 miljard!


Je kunt een Online Programma gebruiken om elk type cursus te maken, of het nu een trainingsprogramma, een certificeringsprogramma of zelfs een zakelijke cursus is. 

Wat belangrijk is om echt na te denken over waar je ideale klant naar verlangt en waar hij tegen aan loopt. Die vaardigheden en skills kun je ze dan leren in de training.


Voeg video's en powerpoint presentaties toe. 


Een belangrijk kenmerk van een Online Programma is noodzaak om tegemoet te komen aan de leerstijlen van je cursist. Voeg dus video's en diavoorstellingen toe aan elke les toe te voegen. Dit maakt het voor leerlingen gemakkelijker om mee te doen en in hun eigen tempo te leren.  Je kunt video's, afbeeldingen, tekst, audiobestanden en andere media uploaden naar je cursussen. Na het uploaden kun je ook  quizzen, opdrachten en interactieve activiteiten toevoegen. Cursussen kunnen worden gemaakt in praktische elke taal.


 Stel betalingsopties in. 


Je kunt ook kiezen hoeveel je per leerling vraagt. Als je gratis lessen aanbiedt, kun je nog steeds geld verdienen door premiumdiensten aan te bieden, zoals extra ondersteuning of extra materialen. je kunt prima extra coaching aanbieden, of een upsell doen naar een format dat je klant nog beter helpt.


Verkoop je online cursus


Je online cursus verkopen kan via e-mailmarketing en via webinars. Dat is echt de meest gemakkelijkste manier om geld te verdienen met een online programma. Je kunt je cursus verkopen via je website of via andere platforms. Natuurlijk kun je ook gebruik maken van affiliate diensten. 


Promoot het.


Als je wat extra geld wilt verdienen, naast je uurtje factuurtje klanten dan kun je beginnen met een kleiner online programma. Wil je veel meer omzet draaien dan kun je ook werken met een groepsprogramma of een vip programma. 

Met meer dan 1 miljoen nieuwe gebruikers in het afgelopen jaar zijn online programma's nog altijd - ik heb ze al sinds 2011 😉  - fantastisch om  te gaan gebruiken als extra verdienmodel.

Hoe je hier snel mee aan de slag kunt?

Bekijk hier >>



Lees direct
Online training via instagram maken
Online cursus maken

Online training via Instagram maken

Online trainingen op Instagram.

Is dat nu handig of niet?  

Heb jij al wel eens een online training gekocht en gevolgd via Instragram? 

Ik volgde er laatst zelf ook zo'n online training.  Zo'n online training die volledig zich plaatsvond op Instagram. 

Ik hoor vaak van ondernemers dat ze ook heel graag een online training willen maken en dan wordt ook Instagram als optie meegenomen als online platform.

Wanneer we starten met het allerbelangrijkste, je klant, dan vraag je al behoorlijk wat handigheid en ervaring in het gebruik van Instragram.  Heb je een hele jonge doelgroep dan zijn ze waarschijnlijk wel handig met heen en weer swipen. Het vergt echter wel wat extra denkwerk want de draad van de online training raak je makkelijk kwijt. Dus start hiermee:  wie is nou jouw doelgroep? Wie is je ideale klant en hoe handig zijn voor deze doelgroep?

Je deelnemers moeten nameljijk feilloos weten waar ze naartoe moeten en hoe ze ook terug kunnen naar de vorige onderdelen. En je kunt je zo voorstellen dat  zo'n training zich dan bevindt op een afgeschermd gedeelte. Op Instagram zou dat een afgesloten account zijn waar je dan mensen handmatig aan toevoegt.  Met 10 cursisten is dit misschien nog do-able, maar jij maakt vast niet een hele online training om maar 10 cursussen te verkopen toch?

 

Structuur van je online training op Instagram


Als we kijken naar de structuur, worden dat dan eigenlijk allemaal verschillende stories over verschillende onderdelen. In de highlights zou je deze stories kunnen plaatsen en tot dusver is het dan nog wel misschien te volgen. 

Je deelnemers zullen dan om je content te bekijken daar doorheen swipen.
Waar ze wel tegen aan zullen lopen is, wanneer ze iets nogmaals willen beluisteren.

Mogelijk dachten ze "oh da's interessant." Dat moet ik even opnieuw luisteren en ze willen dan terug swipen, dan is dat behoorlijk lastig.

Dus het is ook niet voor alle verschillende type trainingen die je zou willen gaan maken. Stel je voor dat je een online training haken doet en je moet dat dan op Instagram gaan volgen.  Ik denk dat je dan knettergek wordt. 


Bescherming van je content bij een Online Training op Instragram


Laten we ook even de bescherming van de gegevens onder de loep nemen, en daar bedoel ik mee, jouw content.
 
Ik bedoel, jij hebt natuurlijk een online training gemaakt om zo veel mogelijk mensen te helpen. Je wil je online training natuurlijk ook verkopen. Maar wat als die content dan gewoon eigenlijk online terug te vinden is?

Want ja, die gegevens staan er wel op Instagram. En is je content dan ook het eigendom van Instagram of van het account of van jou?

Dat zijn ook nog discutabele zaken....

En wat gebeurt er als je account gehackt wordt? Dan ben jij dus alles kwijt. En heus je zal de eerste niet zijn.... 


Al met al  is het wat mij betreft een no-go

De content is niet goed beschermd en dus daar moet je natuurlijk goed rekening mee houden.  Je hebt geen idee wat je cursist met je content doet.  

Uiteindelijk wil jij toch dat, naast de verdiensten je cursist ook echt resultaat behaald. Ik denk niet dat dat met instagram die resultaten echt behaald kunnen worden ook omdat je cursist vaak wel wat meer ondersteuning nodig heeft als alleen maar online lessen volgen.  Want wees is eerlijk.

Hoe vaak heb jij een training gekocht en er echt nooit iets mee gedaan?

Zonder begeleiding per mail of online coaching wordt het al snel het volgende 'shiny object' waar nooit iets mee is gedaan. Daar wil je vast je naam en expertstatus niet aan hangen....


Hoe kun je het beste starten als je een goede online cursus wil maken?
  • Denk vooraf goed na over de structuur van je online training
  • Schrijf op een vel papier je modules uit en maak er niet te veel
  • Brainstorm vast wat je lessen worden en hoe lang mag zo'n les bijvoorbeeld duren
  • Welke werkvormen kan ik inzetten om echt resultaat te boeken
  • .Hoe kan ik de support en ondersteuning goed regelen
  • Hoe kan je de online training goed verkopen.  (Heeft alles te maken met de prijsstelling.)

Een online training maken op instagram? Een nieuwe hit?

Bekijk hieronder de video waarin ik je hier mijn visie hierop deel

Lees direct
Online training maken

Welke technische tools kan ik gebruiken voor een online training

Welke technische tools kan ik het beste gebruiken voor een online training? 

Dit is de meest gestelde vraag die ik krijg over het bouwen van een online cursus en eigenlijk vind ik een vraag die je je pas hoeft te stellen als je de outlines van je online cursus goed hebt uitgedacht en ook weet hoevéél je wil verkopen en hoeveel trainingen je uiteindelijk wilt maken.

Geloof me, dat blijft er namelijk niet bij eentje. Mijn cursisten creëren tijdens mijn begeleiding soms 3 of 4 online trainingen achtereen.

Natuurlijk is de keuze van je online cursus platform belangrijk, je begint er alleen niet mee.

Ik heb besloten om dit onderwerp in een andere richting te sturen door te kijken hoe je technologie kunt gebruiken om op maat gemaakte online trainingsprogramma's voor je klanten te bouwen die zo min mogelijk technische vaardigheden vragen van je klant.

Want dat is wat je wilt.

Het moet eenvoudig zijn, behapbaar, begrijpbaar en niet alleen voor je klant maar ook voor jou.

Ik heb verschillende software toepassingen bekeken, getest om uit te vinden welke tools het meest geschikt zijn voor wat ik mijn eigen klanten leer: het maken van winstgevende online trainingen. En vele platforms, zoals bijvoorbeeld Learndash, valt er geen chocola van te maken voor veel van mijn klanten.  Veel te technisch en ingewikkeld en te weinig flexibel en aanpasbaar.

Moet je niet willen.

Wat belangrijk is dat je

  • weet hoeveel klanten je er in kwijt kunt.
  • weet hoeveel trainingen je er in kwijt kunt
  • weet of het te koppelen is aan Nederlandse betaalsystemen
  • weet of eenvoudig aanpasbaar en  flexibel is
  • weet of het makkelijk te bedienen voor jou én je klant.

En zo zijn er nog meer onderdelen die van belang zijn.

Wil je graag meer weten hier over boek dan een call in waarin we je twee gouden tips geven waarmee je direct aan de slag kunt. Ook laten we je een demo zien, zodat je direct alle mogelijkheden ontdekt!

Hoe bepaal je wanneer de inhoud goed genoeg is voor een online trainingsprogramma?

Natuurlijk ga ik er van uit dat je achter de kwaliteit van jouw inhoud staat.

Wanneer je begint met het bouwen van een online cursus, hou je rekening met vijf elementen inhoud, en de schaalbaarheid, resultaat van je cursist en online verkoopmethodes en technische tools.

Om te bepalen of de inhoud goed genoeg is voor een online cursus en je het vertrouwen te geven dat dit echt gaat werken voor jou en je cursist zou ik je adviseren een betaalde pilot te organiseren.

Mijn eigen cursisten in de Online Succes Academie verdienen hier direct hun uitgaven mee terug en zo veel meer.


Hoe een online trainingsprogramma verkopen?

Er is een scala aan mogelijkheden hoe je je online training kunt gaan verkopen.

Wat het beste werkt vraag je?

Dat ligt er aan:

Wat is de prijs van je online programma

Is het tot een bedrag van pak-em beet 147 euro dan kun je prima via e-mail je online training verkopen.

Wat daar natuurlijk wel bij komt kijken zijn copywriting skills en de basis. Hoe goed ken jij je ideale klant eigenlijk.

Durf je ook wat meer mails dan 1 of 2 te sturen of ben je dan dan spammerig over te komen

Een hoger geprijsd programma verkopen werkt anders.

Je leads moeten je beter kennen, vertrouwen en leuk vinden en dat ontdekken ze het best door je ook te zien en te horen.

Dat kan via een 1 op 1 gesprek. Een zogenaamde strategiesessie of sales call. Of een webinar of challenge.

Hoe lang geef ik mijn cursisten toegang voor mijn online training. Levenslang of beperkte toegang?

Enkele factoren die een rol spelen zijn:

Prijs: heeft je cursist meer dan 2000 euro betaald voor je training, dan voelt het redelijk unfair als je je cursist maar beperkte toegang geeft.

Het kan echter wel je bedoeling zijn om klanten in beweging te houden en ze daarom een beperkte tijd toegang geeft.

Wees hier gewoon super helder in.

Levenslang klinkt in mijn oren niet passend bij mij als ondernemen in vrijheid. Wat als je er geen zin meer in hebt of er iets met je gebeurd? Je wilt er niet aan denken maar toch.... Je zal altijd webhosting moeten betalen voor je leeromgeving of academie.

Dus tja… wat dan?

Ik zeg bij bepaalde trainingen boven de 2000 euro: “zo lang als de training bestaat.”

En dat zal een jaar of 3 zijn. Dat is echt lang genoeg om met regelmaat terug te kijken. Daarna heb je de content echt niet meer nodig.


Didactische principes van een online training voor optimaal rendement

Ga je voor optimaal resultaat van jouw online cursist? Natuurlijk!

Het is daarom belangrijk om leerdoelen te stellen voor de vaardigheden van je cursist.

Mijn cursisten werken met de blauwdruk van je online training, die er voor zorgt dat je dit ultra helder in kaart brengt.

We ontdekken waar de echte problemen zich bevinden. Wat de oplossingen zijn en welke vaardigheden er voor nodig zijn om daar te komen.

Je stelt dan een leerdoel per les en vervolgens bepaal je welke online werkvormen er geschikt zijn.

Er zijn er velen. Genoeg om in een ander artikel toe te lichten.

Uitnodiging: het onovertroffen online training creatieplan voor jouw winstgevende online training.

Voor iedereen die droomt van een online training

We schetsen de outline: hier gaat jouw online training over
Wil jij een kleine online training maken of een signature training,?

Ontdek het snel ontwikkel model! We maken het niet té groot en WEL waardevol genoeg. Dit is slechts een kleine greep uit wat je allemaal ontdekt op 5 juli om 19:30 uur.
Wil je hulp bij het volgen van deze stappen? 
Vul hier je e-mailadres in:

Er is maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Lees direct
Online cursus maken

20 % meer tijd in je werkweek? Minder hard werken doe je zo!

"Minder hard werken dat is wat ik nu écht wil" zucht Karin. "Meer tijd overhouden voor mezelf. Meer tijd om te genieten... Het lijkt wel alsof ik altijd aan het werk ben. Ben ik hier ondernemer voor geworden? Pfffft."

Hoeveel werk jij eigenlijk als ondernemer per week? Wees is eerlijk.  Is dat 40-50-60 uur of misschien nog wel meer?

Hoeveel tijd je besteed je eigenlijk aan klanten helpen in een week?

En heb je wel eens bijgehouden hoeveel je jezelf herhaalt  als je je trainingen geeft of als je je klant 1-op-1 helpt? (Best saai....je klinkt soms wel als een machine...!) 

Je biedt je klant niet het optimale resultaat op deze manier 

En jezelf waarschijnlijk ook niet het leven dat je voor ogen had als ondernemer.

En ondernemen kan echt stukken slimmer!

Wil je een blik werpen in mijn business? Gewoon ter inspiratie?

Mijn eigen coach was vanaf het begin af aan een beetje jaloers op hoe ik mijn online bedrijf vanaf het begin had ingericht... Ik begeleid momenteel zelf 70 cursisten. Ze volgen de online lessen volgens het schema waarop de lessen ze wordt aangereikt via automatische mailtjes. Dit houdt ze in flow en accountable. 

En eens per twee weken heb ik online groepscoachsessies met Zoom in kleine groepen. Daar inspireer ik ze én stellen mijn klanten al hun hands-on vragen.

Alle tussentijdse vragen die mijn cursisten tussentijds hebben, stellen ze via de community en per dag ben ik maximaal een half uur bezig de vragen te beantwoorden. Ze voelen zich gezien en gehoord en kunnen weer dóór. 

Natuurlijk had ik er ook voor kunnen kiezen om mijn klanten mij alles per mail te vragen. Maar dat is echt zo efficiënt niet. Want doordat dit in mijn besloten community plaatsvindt, leren mijn klanten van de vragen en antwoorden die anderen ook stellen. Win-Win dus.

Verder is de tijd  vrij om aan mijn eigen online marketing te werken, om nieuwe videootjes op te nemen en processen te verbeteren. Ik ga drie keer per jaar naar trainingen in het buitenland om zelf te leren en terwijl ik daar ben melden nieuwe klanten zich automatisch aan.

Dat is vrijheid toch? Ik geloof trouwens niet in een vier-urige werkweek en ik denk dat ik me dan ook vreselijk zou vervelen....

Lijkt bovenstaand business model je iets?

Of denk je nu:

Dat werkt niet voor mijn markt? Laat mij je dan uitdagen!

Je bedrijf is compleet maakbaar.

Als je open staat om de zon te laten schijnen op mogelijk blinde vlekken, doe dan mee met ' Prep je Zomervakantie Challenge '[13-16 juni] Ontdek hoe jij dit voor elkaar krijgt >

Als je gewoon de zomer maanden lekker wil gebruiken om deze nieuwe manier van werken te omarmen, doe dan ook mee.

De zomer is hier bij uitstek een geschikt moment voor. Het is langer licht. We hebben meer energie. Het is vaak wat rustiger in de business.

Van traditioneel ondernemen naar slim online ondernemen en minder hard werken.

Als coach of trainer, deel je je kennis mogelijk nog op de traditionele manier: 1 op 1. Dit doe je mogelijk live of online tijdens afspraken of trainingsdagen. De kennis die je zo overdraagt vervliegt snel, binnen 3 dagen is er nog maar 30 % van de kennis beschikbaar in het brein als er niets mee gedaan wordt. En als je dan na een maand weer een afspraak hebt dan kan je weer van voor af aan beginnen of in elk geval weer een stuk herhalen.

En dat kan anders! Mogelijk deel je daarnaast keer op keer hetzelfde met je klanten. Niet alleen kan dit zorgen voor wat sleur om telkens opnieuw hetzelfde te delen, daarnaast, is mogelijk de inhoud die je deelt niet consistent. De ene dag zit je beter in je vel dan de andere, toch? Nu kun je je kennis ook blijvend beschikbaar aan je klanten aanbieden. Kennis blijvend beschikbaar Je kunt je kennis vatten in video's, oefeningen die erbij horen zodat je klanten echt de vertaalslag kunnen maken naar hun eigen situatie. En hoe lang je de content beschikbaar houdt voor je cursisten, daar heb je natuurlijk zelf de regie over.

Je kunt zelfs werken met een membership: een lidmaatschap of abonnement systeem zodat er maandelijks betaald wordt voor de content. Let op, daar zitten voordelen aan en nadelen. Meer vertel ik je hierover in de challenge.

Beter sneller & blijvend resultaat met je klant

Het is mijn missie inmiddels om deze manier van werken in Nederland GROOT te maken, omdat ik weet voel en hoor dat er zoveel meer mogelijk is, niet alleen kunnen we onze klanten zo nog beter helpen op deze manier… maar er is ook zo veel meer mogelijk voor jou. Voor jouw groei.

Stilstand is achteruitgang toch?

Laten we gaan voor groei deze zomer.

Deel je kennis met oneindig veel mensen zonder daar meer tijd aan kwijt te zijn.

Start hiermee op 13 juni a.s tijdens de 'prep je zomervakantie mini-training' én start met het terug claimen van je kostbare tijd.

'Prep je Zomervakantie Challenge' [13-16 juni]

Deel je kennis met oneindig veel mensen zonder daar meer tijd aan kwijt te zijn.

 Ontdek hoe jij dit voor elkaar krijgt >

Lees direct
online-bedrijf-starten-5tips
Ondernemerstips

Je online bedrijf starten? Lees deze 5 tips!

Vandaag je online bedrijf starten!

Droom je van een eigen online bedrijf en kun je niet wachten om dit op te starten? Allereerst: wat gaaf dat jij online wilt gaan ondernemen! De kans is groot dat je dan ook op zoek bent naar handige tips voor het opstarten van jouw online business. De Web Academie verzamelde de beste tips en heeft ze voor jou op een rij gezet. Lees snel verder hoe jij je online bedrijf starten kunt! 

Tip 1: Schrijf je ideeën op

Het eerste wat je doet als je een online bedrijf wilt starten, is al jouw ideeën opschrijven. Wat wil je jouw klanten bieden? Wil je bijvoorbeeld een product of een dienst verkopen? Wat worden jouw prijzen? En waarom moeten klanten juist voor jou kiezen en niet voor de concurrent? Zorg ervoor dat je zowel jouw doelgroep als je concurrentie goed in kaart brengt. Laat vervolgens je plannen lezen aan mensen die bijvoorbeeld al een online bedrijf hebben en vraag of ze nog op- of aanmerkingen hebben. 

Tip 2: Schrijf je in bij de KvK

Schrijf je vervolgens in bij de KvK, zodat je meteen kunt beginnen. Startende ondernemers kiezen meestal voor de rechtsvorm ‘eenmanszaak’ en de ‘v.o.f.’. Dit is ook wel een vennootschap onder firma. Hier kies je voor als je met meerdere ondernemers jouw online bedrijf wilt runnen. Het kost 50 euro om je in te schrijven bij de KvK. Let op: na je inschrijving moet je wel elk kwartaal je btw-aangifte te doen. Zelfs als je niets verdiend hebt. 

Tip 3: Zorg voor een goede website

Start je een online bedrijf, dan kan je bedrijf zeker niet zonder een goede website. Of dit nu een webshop is of een website waar je specifieke diensten aanbiedt. Want jouw potentiële klanten moeten je natuurlijk wel kunnen vinden. Je kunt zelf een website bouwen met wordpress of Divi, maar als je daar niet zo handig in bent kun je dit het beste direct laten oppakken door een gespecialiseerd bureau. 

Tip 4: Benader potentiële klanten actief

Benader jouw potentiële klanten actief. Het is helaas niet zo dat alle klanten zomaar op je afkomen. Hier moet je wel iets voor doen. Vertel op je LinkedIn wat voor waarde jouw bedrijf toevoegt en maak nieuwe connecties of sluit je aan bij een ondernemersvereniging. Door actief te werken aan jouw netwerk, zul je uiteindelijk steeds meer opdrachten binnenhalen. 

Tip 5: Blijf doorzetten bij online bedrijf starten

Gaat het op bepaalde momenten even wat minder? Blijf dan vooral doorzetten! Het is normaal dat je soms wat minder omzet hebt. Onthoud dat geen enkel bedrijf vanzelf groot geworden is en hier heel wat werk aan vooraf is gegaan. Houd je doelen voor ogen en zie hoe ook jij kan groeien met jouw online bedrijf! 

Kun je wel wat hulp gebruiken bij de profilering van je online bedrijf? De Web Academie helpt ondernemers bij het bouwen van een online business. Stuur mij direct een berichtje!

Lees direct
Online-cursus-maken-en-verkopen
Online cursus maken

Een online cursus maken en verkopen? Zo doe je dat!

Wil je een online cursus maken en verkopen?

Misschien merk je dat je geen tijd hebt om meer klanten te helpen, of dat je inkomen afhankelijk is van de tijd die je erin steekt. Een passief of continu inkomen heb je niet. Ook draai je geen omzet als je dingen voor jezelf doet, zoals het volgen van een training. Herkenbaar? Het maken van een online cursus kan dan dé ideale oplossing zijn. Maar hoe doe je dat eigenlijk, die online cursus maken en verkopen? Wij vertellen je er alles over in dit artikel. 

Online cursus maken en verkopen: het begin

Wil je een online cursus op de markt brengen, dan moet je bij het begin beginnen: het maken van jouw online cursus en daarbij ga je als volgt te werk:

  1. Verdiep je in je cursisten: verdiep je in jouw toekomstige cursisten en niet in wat je zelf weet of wilt vertellen. Ga van tevoren na wie je deelnemers precies zijn. Waar lopen zij tegenaan? Welke vragen zou je doelgroep kunnen hebben over je onderwerp? 
  2. Stel een programma samen: zijn de leerdoelen van je cursisten bekend? Dan kun je het programma samenstellen. Wanneer je in hetzelfde vakgebied werkt als waar de cursus over gaat, dan kun je eenvoudiger de actuele trends en ontwikkelingen volgen en deze gebruiken in je cursus. 
  3. Maak de cursus compleet met de hulp van je cursisten: samen met je cursisten kun je je cursus finetunen. Leg je programma aan de deelnemers voor tijdens de eerste online cursus en inventariseer wat de cursisten de meest interessante onderwerpen vinden. Zo krijg je meer inzicht in wat voor jouw cursisten boeiend is. Laat ze bijvoorbeeld vooraf klikken op de twee onderwerpen die hen het meest interessant lijken.
  4. Zorg voor variatie: werk met verschillende werkvormen tijdens je online cursus en wissel deze ook af. Zo blijven de cursisten niet alleen geboeid, maar steken ze ook meer informatie op. 
  5. Help deelnemers hun kennis in de praktijk te brengen: zorg ervoor dat cursisten na afloop van de cursus ook online nog begeleiding krijgen om het geleerde in de praktijk te brengen. 

Het verkopen van je online cursus

Voordat je iets kunt verkopen, moet je hier voldoende marketing voor gedaan te hebben. Bekijk eens hoe je nu de marketing doet voor jouw live trainingen. Het kan zijn dat je veel mond-tot-mond aanbevelingen hebt. Dit is super, want deze contacten kun je ook weer inzetten voor het aanbieden van jouw online cursus. Ook online marketing is erg belangrijk om jezelf en jouw producten of diensten te verkopen via online kanalen. Dit kun je doen middels: 

  • Social media: via social media kun je eenvoudig je doelgroep bereiken en gericht jouw online cursus promoten
  • Een mailinglist: deze kun je gebruiken om regelmatig interessante content naar jouw klanten te sturen, zodat zij zich eventueel ook in gaan schrijven voor jouw online cursus. 
  • Het schrijven van blogs: deze kun je schrijven voor op je eigen website, maar ook voor op websites van anderen.
  • Het geven van webinars over onderwerpen die ook terugkomen in jouw online cursus. 
  • Affiliates: extra kanalen voor het promoten van jouw online cursus

Direct een online cursus maken en verkopen? Kies voor De Web Academie

Wil je weten hoe je zelf een online cursus maakt en verkoopt? Plan dan meteen een gratis doorbraaksessie in met De Web Academie. In dit gesprek ontdek je waar je nu staat en waar je naartoe wilt met jouw business. Ook leer je hoe je jouw online cursus het beste vorm kunt geven, zodat deze optimaal verkoopt!

Lees direct